Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

14/10/2010

El 90% de la ciutadania està satisfeta de viure a VNG

Moment de la roda de premsa celebrada aquest matí Moment de la roda de premsa celebrada aquest matí

La majoria de les persones enquestades creuen que la vila ha millorat, mentre que l'atur es situa com a principal problema. La valoració mitjana de la gestió municipal puja fins el 6

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i la Diputació de Barcelona han presentat, aquest matí, un informe sobre la imatge i el balanç de la gestió municipal. Aquest s'ha dut a terme a partir d'enquestes telefòniques, realitzades per l'empresa homologada Gesop del 30 de juny al 9 de juliol d'enguany, a 600 residents al municipi majors d'edat. 

El 89,5% dels enquestats estan molt o bastant satisfets de viure a la ciutat, sense que existeixi cap sentiment de greuge comparatiu entre els ciutadans de diversos barris, fet que com ha explicat Joan Ignasi Elena, alcalde de VNG, "mostra l'orgull i el fort sentiment d'identitat que tenim tots els vilanovins". Elena també considera molt positiva la valoració que els ciutadans fan sobre la gestió municipal, que augmenta una dècima respecte l'any passat fins a situar-se en el 6 tot i viure en un context de crisi i desafecció cap a allò públic, fet que "el prenem com un estímul per seguir treballant i millorar allò que fem", afirma Elena. 

En aquest sentit, la majoria dels àmbits de gestió municipal s'han situat entre el 6 i el 7,6 de valoració mitjana, mentre que els únics que no aproven són la circulació i l'aparcament, que units a l'atur es repeteixen també com a principals problemes de la ciutat. Per altra banda, l'enquesta revela també que les actuacions més conegudes i valorades pels ciutadans són les construccions de l'Escola Itaca, del CAP Baix a Mar, la reforma del Teatre Principal i la urbanització de la rambla de la Pau, mentre que els projectes més necessaris pel futur de la ciutat són l'ampliació de serveis sanitaris i els relacionats amb el món laboral. 

Pel que fa als equipaments públics, els més utilitzats són les biblioteques, el Bosc Cinema Municipal i les instal·lacions esportives, mentre que les activitats que compten amb més assistència i participació ciutadana són la Festa Major i la Fira de Novembre. 

En els hàbits informatius destaca el lideratge del Diari de Vilanova, seguit de Canal Blau i la informació del consistori, essent el butllí electrònic municipal el que obté la millor valoració d'entre els mitjans públic locals. 

Un exemple de convivència 
Pel que fa a la percepció sobre el nombre de residents no comunitaris, aquesta es manté estable respecte l'any passat, de manera que el 80% de les persones enquestades consideren que n'hi ha entre molts i bastants, tot i que el percentatge sobre el seu benefici per a Vilanova i la Geltrú augmenta fins el 29%, mentre que els que la consideren perjudicial es redueixen fins el 34,7%. 

Tot i això, la percepció que tenen els vilanovins sobre la convivència a la ciutat respecte altres indrets és molt positiva, fet que Elena destaca com a "mèrit de tots els ciutadans i entitats de Vilanova i la Geltrú".
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00