Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

09/04/2008

L'OMIC alerta sobre els fraus en les revisions del gas

 Eugènia Ribalta i Ricart Belascoain, durant la roda de premsa d'aquest matí Eugènia Ribalta i Ricart Belascoain, durant la roda de premsa d'aquest matí

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor i l'Usuari ha rebut diverses denúncies de ciutadans/es, i alerta la població amb un seguit de recomanacions

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor i Usuari (OMIC) ha rebut, en els últims dies, diverses denúncies de ciutadans sobre falses revisions de les instal·lacions del gas. 

La coordinadora de l'Àmbit de Comerç i Consum de l'Ajuntament de VNG, Eugènia Ribalta, ha explicat que les víctimes d'aquesta fraudulenta pràctica són en la seva majoria persones d'edat avançada que reben la visita d'un operari que els fa la revisió de la instal·lació del gas butà, i els cobra una quantitat abusiva de diners.

Davant aquesta situació, l'OMIC avisa la ciutadania que aquestes revisions no estan relacionades amb les companyies de Gas Natural SA o Gas Butà, ja que les visites que realitzen aquestes dues empreses es notifiquen als seus clients per escrit i amb temps suficient perquè l'usuari ho conegui.

Tot i això, l'OMIC fa un seguit de recomanacions adreçades a tota la ciutadania:

1. Es obligació de l'usuari tenir la instal·lació de gas en perfectes condicions. Per acreditar-ho cal un certificat oficial.
2. Pot fer la revisió del gas qualsevol instal·ador autoritzat pels Serveis Territorials d'indústria de la Generalitat de Catalunya, el qual ha de tenir un carnet acreditatiu corresponent.
3. La revisió de les instal·lacions de gas canalitzat s'han de fer cada 4 anys i la gas butà o propà, cada 5 anys. Fora d'aquest termini no cal fer-ne més.
4. Quan un operari d'una empresa instal·ladora es presenti per fer una revisió al vostre domicili:

• Primer de tot, cal comprovar que es tracta d'un instal·lador autoritzat.
• Tot seguit cal comprovar el motiu de la visita.
• Si s'ha de fer la revisió , s'ha de demanar el cost del servei que s'ofereix , que haurà d'especificar de manera separada el preu del certificat i el de la resta de serveis.
• Finalment, abans d'acceptar , cal comprovar que el nostre certificat està caducat o a punt de caducar. 

El certificat té un cost que cal abonar. En ambdós casos, sempre es pot decidir d'acceptar lliurement el servei.

5. Si el document de revisió assenyala defectes que s'han de corregir, cal que aquestes modificacions les faci una empresa autoritzada, perquè un cop realitzades puguin fer el certificat acreditatiu que la instal·lació és correcta.

6. Els tubs de goma han de ser homologats i han de tenir data de caducitat
( aquesta informació ha de figurar inscrita en les gomes). Es comercialitzen tubs flexibles de protecció metàl·lica de durada indefinida. Aquests tubs flexibles són obligatoris en les instal·lacions noves.

El regulador de les bombones de butà no té data predeterminada de caducitat ni referència per ser substituït. Quan sigui aconsellable la substitució , pel seu deteriorament o per avaria, l'instal·lador  ho indicarà i , si es considera oportú, s'acceptarà o no la substitució.

Les peces canviades són de propietat i s'ha de demanar que les deixin.
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00