Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

19/03/2014

La telefònia mòbil és el principal motiu de queixes dels consumidors de Vilanova i la Geltrú

Eugènia Ribalta i Gerard Figueras Eugènia Ribalta i Gerard Figueras

L'OMIC presenta la memòria de 2013 on destaca el rescabalament de més de 120.000 euros

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de Vilanova i la Geltrú ha presentat la Memòria de l'any 2013, amb motiu del Dia Internacional del consumidor que es va celebrar el dissabte passat, 15 de març. Al llarg de l'any passat l'OMIC va atendre 1622 reclamacions, va oferir informació a 324 persones, i va fer 300 assessories diverses i derivacions. 1901 persones eren de Vilanova i la Geltrú, 28 de la comarca del Garraf, i 17 de fora de la comarca. Les atencions presencials van ser 1197, 14 a través del telèfon i 735 via instància. 53 casos es van derivar a la Junta Arbitral de consum i es van rebre 60 consultes a través del correu electrònic de l'OMIC.

Si es miren les estadístiques per sector, del total de 2246 consultes o reclamacions, 450 pertanyen a la telefonia mòbil, 247 a les entitats bancàries, 215 a la telefonia fixa, 149 als serveis d'electricitat i 136 al comerç en establiments. Una de les xifres que més destaca és el rescabalament econòmic assolit per l'OMIC de Vilanova i la Geltrú que puja a 123.206 euros.

Al llarg de 2013 l'OMIC també ha dut a terme dues campanyes d'inspecció de consum. La primera fou a 19 establiments de bronzejat artificial. La primera fase es va fer del febrer al març i es van detectar 11 establiments que no complien en alguns aspectes la normativa del sector. El setembre s'inicià la segona fase on set establiments van corregir incidències. La segona campanya va ser d'informació a entitats financeres en matèria de consum. Es van visitar 37 entitats el mes de juny i durant el novembre es va constatar que 17 entitats no van corregir incidències. Per 2014 hi ha campanyes d'inspecció de consum als preus dels mercats municipals, a les agències de viatges, a l'etiquetatge de les sabates, a les rebaixes, i a les joguines.

El regidor de Promoció Econòmica i turisme de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Gerard Figueras, va voler destacar molt especialment el paper i el treball de la responsable de l'OMIC, Eugènia Ribalta, i el seu equip de treball. "Es tracta d'un servei que cada vegada està més a disposició de la ciutadania, És un lloc útil. Ho demostra el fet que al llarg de 2013 s'hagin rescabalat més de 120.000 euros per als consumidors. L'OMIC és un molt bon indicador per detectar la conflictivitat en el món del consum. I ho és gràcies a la seva doble línia d'actuació de treball. En primer lloc atendre al ciutadà que es dirigeix a l'OMIC i en segon lloc realitzant campanyes d'inspecció de consum".

Per la seva banda, Eugènia Ribalta, Coordinadora Tècnica de Comerç i Consum de l'OMIC, va voler denunciar el fet que "darrerament des de l'OMIC estem substituint a empreses de subministrament de llum i de gas que han deixat de tenir oficines d'informació a Vilanova i la Geltrú i les han traslladat fora de la comarca. Això fa que demanar qüestions tan simples com la baixa de potència per estalviar en el consum sigui molt complicat. Hores d'ara estem parlant amb aquestes empreses de subministrament per tal que restableixin els punts d'informació i atenció a la capital del Garraf". Ribalta també va destacar el fet que el rescabalament econòmic hagi estat de més de 120.000 euros el 2013 ha estat a causa, en bona mesura "del tancament de l'agència de viatges Vibo que va comportar molts problemes de cancel·lacions no esperades".
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00