Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

01/12/2015

El govern municipal afirma que es dóna resposta a totes les preguntes de l'oposició

El portaveu del Govern, Juan Luís Ruiz  El portaveu del Govern, Juan Luís Ruiz

Juan Luís Ruiz reitera la voluntat de donar tota la informació als grups municipals

 El govern municipal vol demostrar que no són certes les afirmacions de la CUP publicades que parlen de "manca de transparència del govern vilanoví i d'obstacles reiterats per aconseguir accedir a la informació municipal".

El portaveu del govern, Juan Luís Ruiz, afirma que aquestes acusacions són falses i que es van contestant totes les preguntes formulades. Ruiz recorda que hi ha diferents canals a través dels quals els grups de l'oposició poden fer arribar peticions d'informació, i que cadascun d'ells té uns terminis i una forma concreta de resposta. Les preguntes poden ser orals o escrites, i formulades en els plens, en comissions informatives o entrades per registre. Cadascun d'aquests canals té el seu mecanisme de resposta.

El portaveu del Govern ha dit que "la realitat és la que és. Estem oberts a escoltar peticions i a donar tota la informació, però no es poden dir coses que no són." El Govern vol fer evident que ha donat resposta a totes les preguntes formulades i destaca que només una formació política de l'oposició municipal, formada per 5 forces polítiques diferents, fa pública aquesta queixa. El portaveu afirma no entendre "aquesta actitud permanent de posar en qüestió el govern, tenen certa obsessió". Ruiz també es mostra sorprès pel fet que la Candidatura d'Unitat Popular associï la manca de respostes a l'entrada al govern del PSC i diu que "algunes de les preguntes que mencionen van ser formulades i contestades a l'anterior mandat".

La resposta en cadascun dels temes que detalla la Candidatura d'Unitat Popular pel que fa a les preguntes ha estat la següent:

Les preguntes formulades per escrit i entrades per registre, com és el cas del "Despeses, subministraments de la pista de gel que s'instal·la a la plaça de la Vila",  la resposta es va lliurar l'1 de gener de 2015 ( entrada per registre el 12 de desembre de 2014). La pregunta "Despeses municipals derivades del festival VIDA: cessió espais, cost serveis com jardineria, policia, autobusos, subministraments, etc." Es va formular per escrit el 25 de febrer de 2014 i la resposta va ser lliurada en dia 25 d'abril del mateix any. La petició "Sobre diversos temes com la gestió del Campus Universitari de la Mediterrània, funció i relació de l'Ajuntament amb ens i entitats municipalistes, etc." va ser formulada l'11 de març de 2015 i contestada el 22 de maig. En alguns casos, la complexitat de la resposta fa que s'endarrereixi uns dies respecte el termini fixat, per la gran quantitat de dades i informacions sol·licitades.

La petició per escrit amb data 18 de setembre de "l'Informe de l'empresa Cofely i l'expedient del nou contracte de servei de manteniment d'instal·lacions esportives" va ser contestada i lliurada en mà, i l'expedient està a disposició dels grups municipals a l'Alcaldia.
Les peticions d'informació i preguntes formulades en les comissions informatives també s'han anat contestant, com és el cas de la demanda de "Documents de treball per a l'elaboració de l'ordenança d'associacions cannàbiques" que, en primera instància va ser contestada donant accés a consultar els documents i amb posterioritat ( 27 d'octubre) es va trametre a tots els grups el plànol que es demanava.
La demanda de "l'Informe sobre el cost de la remodelació del camp de rugbi de les Pistes d'Atletisme i altres suposats informes tècnics que la regidora va assegurar que existien" formulada en una comissió informativa han estat respostes també en comissió informativa.
Algunes de les preguntes que la CUP afirma que no s'han contestat són de recent formulació i estan a punt de ser trameses, com ara en el cas del "Nombre, quanties i característiques dels números de compte de l'Ajuntament amb entitats bancàries", formulada el 19 de novembre, i la "Sentència de la licitació del servei de jardineria", demandada el 26 de novembre.
La petició en comissió informativa sobre "l'Estat de l'expedient sancionador a l'exgerent de l'IMET i la Paperera Salvador Baig" es va traslladar a l'IMET perquè es doni resposta a la pregunta des d'aquest organisme.
Amb totes aquestes dades el govern vol deixar clar que segueix apostant per la transparència i per una comunicació fluida i sense traves amb els grups de l'oposició i que seguirà treballant perquè millori dia a dia.

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00