Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

05/12/2012

Finalitza la campanya d'inspecció de tallers de reparació de vehicles

La immensa majoria d'establiments compleix les normatives existents

Al llarg del mes d'octubre l'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor (OMIC) de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha dut a terme una campanya d'inspecció dels tallers de reparació de vehicles de la ciutat. Aquesta campanya ha comptat amb l'ajut imprescindible del Servei de suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. Aquest Servei, ofereix als ajuntaments adherits a la Xarxa local de Consum, un seguit d'activitats, com aquesta campanya d'inspecció, que suposen l'aportació de suport tècnic i recursos humans per tal de poder-la dur a terme. L'objectiu de la campanya ha estat fer un seguiment del grau de compliment de la normativa vigent, amb especial atenció a la indicació de preus, resguards de dipòsit, pressupostos i factures.

Les conclusions de l'informe donen una visió general del nivell de compliment de la normativa. S'ha informat a tots els establiments visitats de les condicions generals que estableix la normativa, especialment la informació que s'ha de tenir a l'abast del consumidor i s'ha lliurat el tríptic de la campanya.

Els resultats finals manifesten que el 91% dels establiments (30) exhibeix l'horari comercial correctament. Només a tres el hi falta complir aquest ítem. El 85% (28) disposa de fulls oficials de reclamació o denúncia, Respecte a l'anunci de que es disposa d'aquest fulls, el 79% (26) feia exhibició correcta. En aquest aspecte s'ha considerat que no compleixen aquells establiments que no indiquen el 012 o qualsevol altre número com a telèfon d'atenció al consumidor.

El 100% dels establiments disposa de senyalització i cartells d'informació generals de caràcter fix en català. El 94% (31) facilita documentació en aquest idioma. L'autorització d'Indústria es va poder comprovar a 22 establiments. A 11 no la van trobar en el moment de la vista. Això no obstant, no comporta necessàriament que no disposin d'ella. En tot cas se'ls ha fet veure que convé no perdre de vista la documentació o conèixer on està arxivada ja que sempre poden tenir necessitat d'ella per a diferents tràmits i comprovacions que es poden produir per part de les administracions amb responsabilitats i competències sobre aquests aspectes i activitats. Un aspecte important també és l'exhibició de la placa homologada . En ella s'identifica el número d'autorització d'Indústria, així com el tipus d'especialització o activitat al que estan autoritzats i que s'ha de correspondre amb la documentació administrativa. El 94% (31) l'exhibia correctament.

El cartell de drets de l'usuari es una altre aspecte important de la informació al consumidor i ha d'exhibir-se en un lloc visible. El compliment d'aquest aspecte és del 85%. Sobre el cartell de preus 29 establiments el tenien amb tots els requisits, a un li manca incloure l'IVA i tres no l'exhibeixen.

Tots els establiments inspeccionats, excepte un, poden facilitar pressupost. Només quatre els fan correctament. Respecte de la factura el 97% poden facilitar-la i només un no ho fa.

Sobre els aspectes de qualitat destaca el fet que el 94% dels establiments està adaptat a persones amb problemes de mobilitats, el 76% accepta el sistema de pagament a través de targeta de crèdit, però només un establiment està adherit al Sistema Arbitral de Consum.
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00