Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

06/09/2016

Vilanova i la Geltrú se situa com a clar destí de turisme familiar

Neus Lloveras i Joan Giribet han fet balanç de la temporada d'estiu Neus Lloveras i Joan Giribet han fet balanç de la temporada d'estiu

Durant la temporada hi ha hagut una millora i un augment en el servei de neteja i manteniment de les platges

L'alcaldessa de la ciutat, Neus Lloveras, acompanyada pel regidor de Mobilitat, Serveis Viaris, Projectes i Obres, Joan Giribet, ha fet balanç de la temporada d'estiu 2016. "El turisme és un àmbit estratègic dins de la promoció econòmica local, i Vilanova i la Geltrú està canviant per tenir activitat turística tot l'any. Tenim un tipus de turisme molt específic que ens hem proposat impulsar. En aquest sentit, busquem la consolidació del turisme familiar incrementant l'oferta d'allotjaments, la qualitat de les platges, amb nous punts d'atenció turística, millorant la façana marítima i amb el proper pla de màrqueting".

Quant als allotjaments, Neus Lloveras ha incidit en els habitatges turístics, que suposen un increment en la capacitat de la ciutat per acollir visitants que venen a pernoctar aquí. Actualment hi ha 93 habitatges registrats, tot i que n'hi ha d'altres que estan en tràmit. "Aquest tipus d'allotjament complementa els que ja tenim i encaixa bé amb el tipus de turisme que acull la ciutat. Treballem en paral·lel per complementar aquestes diferents ofertes". Segons ha explicat l'alcaldessa, a la tardor es tornarà a fer una nova campanya d'informació sobre els habitatges turístics.

A aquest fet, cal sumar-hi la modificació del Pla General sobre l'ús hoteler, aprovada en el Ple municipal de juliol, al qual s'ha referit el regidor Joan Giribet. El canvi suposa l'ampliació de l'ús hoteler a tota la ciutat d'acord amb un model que potencia i regenera el centre històric amb diversitat d'usos, en sintonia amb el Pla d'Actuació Municipal 2015- 2019, i l'estratègia turística i hotelera de la ciutat.

Quant a les dades d'ocupació, segons les dades recollides pel Gremi d'Hosteleria i Restauració de la ciutat, hi ha hagut una mitjana al llarg de l'estiu d'un 86% d'ocupació, repartida de la següent manera:

- juliol: hotels 82% - apartaments 92% - càmpings 73%
- agost: hotels 88% - apartaments 96% - càmpings 84%

L'Oficina de Turisme, que enguany ha ampliat el seu abast amb un nou punt d'atenció situat al TOC, ha rebut un total de 3.346 visites, de les quals 354 s'han realitzat al Punt d'informació turística La Botiga. I a través de les enquestes realitzades a partir d'aquestes visites se'n pot extreure la següent informació:

- tipologia d'allotjament escollit per a la pernoctació: càmpings (45,6%), hotels (19,9%), apartaments turístics (18,6%), i residències de familiars i/o amics (6,6%).Hi ha hagut , així mateix, un augment en la consulta d'àrees per pernoctar amb autocaravana (2,4%).

- tipologia de visitants: individual (28,9%), parella (21,4%), família (41,2%), grup (3,8%). Dada no informada (4,5%)

- procedència: Catalunya (28,7%), Espanya (11%), estranger (60,3%)


Millores a les platges

D'altra banda, el regidor Joan Giribet ha explicat el treball que s'ha dut a terme des de l'Ajuntament per promoure el creixement del turisme a la ciutat, fent una feina de manteniment molt important tant a la ciutat com, sobretot, a les platges. "Hi ha hagut una millora i augment del servei de neteja i manteniment, amb un increment d'hores de serveis de neteja, tant de tractor com manual".

En aquest sentit, hi ha hagut un increment de 150 hores de servei de neteja amb tractor i màquina neteja platges amb un cost de 25.950,39 € / any, i un increment de 298 jornades de peó per a neteja manual de platges amb un cost de 37.334,11 € / any.

També s'ha adquirit per part de l'empresa de seguretat i salvament a les platges Proactiva d'una moto aquàtica de rescat de majors prestacions que la de l'any passat que ha suposat una millora en el servei (rapidesa, prestacions, etc.), i l'adquisició d'una plataforma per a la moto aquàtica al port de Vilanova i la Geltrú per millorar el temps de resposta. La mateixa empresa s'ha dotat de nou material de reforç per a aquesta temporada, incorporant dos nous equips DEA (desfibril·ladors) i una motxilla d'intervenció equipada amb oxigenoteràpia.

Altres millores que s'han dut a terme per a aquesta temporada d'estiu ha estat l'adquisició de 150 metres lineals de nova passarel·la repartits per les diferents platges per substituir trams en mal estat. I a la platja de Ribes Roges s'ha ampliat el servei d'assistència al bany de persones amb mobilitat reduïda amb una nova cadira amfíbia i la renovació d'una plataforma de dutxa de fusta per una altra de formigó prefabricat i pou de drenatge. La platja d'Ibersol s'ha dotat amb una nova cadira de vigilància per millorar la cobertura de vigilància. I a la platja del Far s'ha instal·lat un nou canal de natació.

Quant a les persones ateses pel servei de seguretat i salvament de les platges, des del dia 1 de juny fins al 24 d'agost s'han atès a 479 usuaris per diverses patologies. En el mateix període, la temporada passada es van realitzar 488 assistències.

En l'apartat d'assistències lleus, les atencions per picades ja siguin per meduses, peix aranya o eriçons engloba el 64% (300) del total de les assistències realitzades; d'aquestes més de la meitat són per picades de meduses (199). Per peix aranya s'han atès 51 usuaris i per eriçons 37.

Quant a assistències greus, les persones evacuades a centres hospitalaris han estat 10 davant de les 3 de l'any passat. Aquestes evacuacions han estat a causa de diverses patologies com fractures, lipotímies, ferides greus i luxacions. El nombre de rescats ha estat de 5 persones; la temporada passada, durant el mateix període, se'n van rescatar 10.

Segons ha constatat Proactiva, les bones condicions de la majoria dels dies ha comportat un descens d'aquestes intervencions preventives als usuaris en situació de risc: 2.293 accions dutes a terme enguany davant de les 3.472 de la temporada passada.

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00