Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

08/03/2012

El servei de teleassistència es finançarà amb copagament

Dispositiu de teleassistència

L'àmplia cobertura del servei i la disminució de les subvencions dificulten que continuï essent gratuït per als usuaris i usuàries

El servei de teleassistència, del qual es beneficien actualment més de 1.300 persones grans a Vilanova i la Geltrú, passarà a ser de copagament. Els usuaris i usuàries hauran d'abonar una petita quota per tal de fer front a la despesa d'aquest servei, que és proveït per l'empresa Televida a través de la Diputació de Barcelona i gestionat, fins ara, per la Regidoria de Serveis Socials de l'Ajuntament.

La quota per cofinançar el servei de teleassistència serà com a màxim de 8,34€ mensuals per persona, segons el tipus d'usuari o usuària, i es garanteix el servei gratuït a totes aquelles persones amb ingressos inferiors a 569,12 € mensuals (Índex de Renda de Suficiència de Catalunya). El copagament en aquest servei municipal té un cost molt inferior al mateix servei quan és prestat per una empresa o bé una ONG.

La teleassistència consta d'un dispositiu que permet que les persones usuàries estiguin connectades telefònicament a una central d'alarmes les 24 hores del dia. Es tracta d'un servei molt ben valorat pels usuaris i usuràries i les seves famílies, ja que els ofereix sensació de seguretat alhora que no és un mètode invasiu, permet portar una vida molt autònoma.

El servei de teleassistència a Vilanova i la Geltrú ha viscut una important expansió en els darrers en els darrers anys, fins a arribar a un nivell de cobertura per sobre de la mitjana dels municipis de la demarcació de Barcelona. Si al 2005 n'eren usuàries 80 persones, el 2011 n'eren 1.308, el que ha suposat que existeixi un nivell molt satisfactori de cobertura de les persones majors de 80 anys, que viuen soles i que tenen algun problema de salut, articulant un sistema preventiu molt eficaç. Aquest fet, juntament amb la disminució de les subvencions per part d'altres administracions, en dificulta el subministrament gratuït com fins ara.

Entrevistes personals

Aprofitant el canvi, l'Ajuntament de la ciutat realitzarà una actualització de les dades de les persones usuàries, per tal d'observar quines necessitats de dependència tenen i oferir-los, si és el cas, assessorament i suport per accedir a altres serveis que els puguin millorar l'autonomia personal. En aquest sentit, des de la Regidoria de Serveis Socials es realitzaran entrevistes individuals a cada persona beneficiària del servei, en les quals se'ls resoldran també els dubtes que puguin tenir sobre la incorporació del copagament.

Aquest era fins ara l'únic servei municipal adreçat a la promoció de l'autonomia personal de les persones que era totalment subvencionat. Enguany ha passat a ser gestionat, com la resta d'aquests serveis, pel Consorci de Serveis a les Persones de Vilanova i la Geltrú.
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00