Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

30/06/2010

El servei de manteniment de la ciutat arranja, en el primer any de funcionament, 1.456 m2 de voreres i adequa 38 passos per a persones amb mobilitat reduida

    El regidor de Serveis Viaris ha valorat molt positivament el treball realitzat pel Servei de Manteniment de la Ciutat  El regidor de Serveis Viaris ha valorat molt positivament el treball realitzat pel Servei de Manteniment de la Ciutat

El servei ha permès incrementar notablement les actuacions de manteniment a la via pública i resoldre-les en un menor temps

El regidor de Serveis Viaris, Juan Luis Ruiz, ha fet aquest mati la valoració de les accions dutes a terme pel Servei de Manteniment de la Ciutat, posat en marxa el juny de 2009.

Un servei contractat per un període de tres anys, amb l'empresa Qualitat Obres que, tal i com ha explicat el regidor "ens ha permès incrementar les actuacions de manteniment a la via pública i realitzar-les en un menor temps gràcies a que els equips d'operaris estan preparats per atendre les urgències en un termini de 24 hores".

Els tres equips de que disposa el servei realitzen feines de conservació, reparació, millora, renovació i senyalització de les infraestructures urbanes de la ciutat. Les feines se centren, principalment, en el manteniment i reparació dels elements de la xarxa viària urbana, com carrers, aparcaments, espais lliures, voreres, escocells, rampes, escales, places, jardins i parcs públic, mobiliari urbà i senyalització.

Una de les prioritats marcades ha estat l'arranjament de les voreres, per bé que els equips també han estat especialment atents a d'altres tasques com l'adequació del passos per a persones amb mobilitat reduïda, la reparació de clots, l'asfaltat de carrers, col·locació de bancs o l'arranjament dels sistemes de reg a parcs i jardins públics.

A nivell de dades, destaca la reparació de 1.456 metres quadrats de voreres malmeses, en diversos sectors de la ciutat, i la creació de 38 passos deprimits, a les voreres, per tal de facilitar el pas de persones amb mobilitat reduïda. 

Equip de treball

Altres tasques realitzades en aquest primer any de funcionament ha estat la reparació de carrers amb nou asfaltat, així com la reparació de clots a la calçada. A més, s'han realitzat tasques determinades per una necessitat puntual, com eliminació d'escocells, col·locació de pilones, col·locació de bancs a diverses places de la ciutat o la reparació de sistemes de reg a parcs i jardins de la ciutat.

Tal i com ha destacat el regidor de Serveis Viaris, la implantació a finals de l'any 2009 del sistema de gestió informàtic GECOR ha permès incrementar la millora i la dinamització del servei i la gestió de les incidències detectades a la via pública. "Aquesta nova eina ens ha permès realitzar la gestió integral de les actuacions a la via pública en el manteniment general de ciutat, així com també en temes relacionats amb la neteja, el servei de jardineria o la senyalització viària".

El programa possibilita disposar d'informació detallada de la localització de les incidències i del temps de resposta de la seva resolució i permet conèixer el volum d'incidències que té un determinat carrer o sector de la ciutat, amb la qual cosa es pot millorar la gestió a nivell preventiu.

Entre el 30 de novembre de 2009 i el 25 de juny de 2010 el programa Gecor ha comptabilitzat 212 avisos relacionats amb el manteniment de la ciutat, dels quals 77 ja s'han resolt, 27 estan en curs, i els 108 restants estan en fase de planificació.

Pel que fa al tes de resolució de les incidències depèn de la prioritat i la seva urgència. La mitjana oscil·la entre dues i tres setmanes, tot i que hi ha un servei de 24 hores, per als casos que comporten risc per als vianants o pel trànsit.

Consulta el document sencer

Descarrega't la imatge
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00