Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

27/11/2013

S'amplia la xarxa d'establiments de Vilanova i la Geltrú que faciliten l'ús del català en l'atenció als seus clients

La campanya "Demana-ho en català també!" pretén facilitar l'ús del català entre la clientela i el personal que atén el públic de les botigues

Aquest migdia s'ha presentat a La Carpeta Moderna, de Vilanova i la Geltrú, la campanya "Demana-ho en català també!", que pretén facilitar l'ús del català entre la clientela i el personal que atén el públic de les botigues, sobretot quan els compradors estan aprenent català. Hi participaran 25 empreses amb un total de 36 establiments de la capital del Garraf que col·laboren amb el programa Voluntariat per la llengua, del Consorci per a la Normalització Lingüística. Isabel Julià, responsable del Servei de Català de Vilanova i la Geltrú ha destacat que es tracten "d'establiments amb ofertes diverses i estesos al llarg de tota la ciutat. En total hi haurà 213 treballadors implicats a la campanya i més d'un centenar d'alumnes. Cal destacar la participació activa de l'Ajuntament de la vila i de ViU comerç que posen a l'abast un seguit de premis que sortejarem al final de la campanya entre els alumnes participants"

Per aprofitar la complicitat de la xarxa d'establiments col·laboradors (establiments que es comprometen a fer la primera atenció als clients en català i a mantenir aquesta llengua, sempre que sigui factible), durant el mesos de desembre i gener, els aprenents de català de la ciutat, sobretot alumnes dels cursos de les entitats que formen la Xarxa d'Entitats per la Llengua (XELL), impulsada des de l'Ajuntament de Vilanova, podran participar en una pràctica de compra en català fora de l'aula. Aquestes entitats són el Servei de Català del Garraf i Vilanova i la Geltrú, l'Escola d'Adults, l'Associació de dones La Frontissa, l'Associació Cultural Joudour Wa Afak, Creu Roja i Càrites.

Mentre duri la campanya, Canal Blau TV emetrà un espot per promoure la participació dels aprenents de català en aquesta iniciativa. Qualsevol persona que no estigui fent un curs de llengua però que hi vulgui participar, s'hi ha d'inscriure al Servei de Català (rasa del Miquelet, 16), on rebrà el material corresponent: una fitxa de valoració de l'activitat i el carnet que s'ha de presentar als establiments visitats perquè hi posin un segell.

La xarxa d'establiments que s'han adherit al programa Voluntariat per la llengua i participen en la campanya són d'àmbits diversos: parades d'alimentació dels mercats municipals; supermercats; establiments de venda de pa, de roba, de material esportiu, de premsa, de llibres, de sabates, de material òptic, de vins i caves, d'herbes, i, fins i tot, una cafeteria. Estan repartits per tots els barris de la ciutat.

Se'n pot consultar la llista a:
http://www.cpnl.cat/media/upload/arxius/AltPenedesGarraf/DEMANA-HO.pdf

Aquesta campanya, organitzada pel Servei de Català i l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, es durà a terme a la ciutat per primera vegada i està previst que tingui continuïtat amb la idea d'arribar a potenciar una xarxa cada cop més extensa de punts de venda propicis a utilitzar el català, sobretot amb les persones que estan aprenent la llengua.

L'acte ha estat tancat per Marijó Riba, regidora de Cultura de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú que ha volgut sumar-se als agraïments a tots els estaments participants i sobretot a "l'esforç del Consorci amb aquesta voluntat constant de crear estratègies imaginatives per tal que el català sigui una llengua forta. El fet que, a més, hi hagi una forta i decidida implicació de la societat civil en el projecte, li dóna molt més valor i fortalesa" 


Més informació sobre la campanya AQUÍ
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00