Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

10/12/2013

El servei de Teleassistència, reconegut per l'Institut Europeu d'Administració Pública

El servei de Teleassistència està molt ben valorat pels usuaris perquè els dóna tranquil·litat   El servei de Teleassistència està molt ben valorat pels usuaris perquè els dóna tranquil·litat

L'Ajuntament de VNG està adherit al servei des de 1992, i enguany ha atès 1.165 usuaris

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona, un dels recursos més ben valorats de l'administració, ha estat reconegut com a Bona Pràctica pel Premi Europeu del Sector Públic. Un premi que convoca l'Institut Europeu d'Administració Pública (EIPA), i que es va lliurar fa dues setmanes a l'Ajuntament de Maastricht. El diputat de Benestar Social, Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Josep Oliva, va recollir el certificat.

Teleassistència premi

El concurs va destinat a tots els nivells de l'administració pública d'Europa, amb l'objectiu de donar a conèixer experiències innovadores i de valor afegit. v Enguany, el premi ha posat l'èmfasi en els reptes que la crisi actual planteja al sector públic i en la cerca de solucions creatives que millorin l'eficàcia i l'eficiència dels serveis.

A Vilanova i la Geltrú, el Servei Local de Teleassistència s'ofereix des de l'any 1992, juntament amb la Diputació de Barcelona. Aquest servei preventiu, molt ben valorat pels usuaris, ha atès aquest 2013 1.165 persones a la nostra ciutat.

La teleassistència és un servei preventiu, de proximitat i eficient, que garanteix la seguretat de les persones grans o dependents les 24 hores al dia, els 365 dies de l'any, a través d'un penjoll connectat a una central telefònica. La teleassistència actua en casos de crisis, caigudes, problemes de salut o emergències socials, però també té una funció preventiva, a través del seguiment dels usuaris, mitjançant trucades, visites de les unitats mòbils i dels coordinadors d'àrea per evitar situacions de risc, ja sigui per temperatures extremes, soledat, malalties o altres factors.
És un servei que aposta per la innovació tecnològica, amb la incorporació de dispositius de seguretat (detectors de mobilitat/passivitat, caigudes, gas/fum i absència), l'adaptació a persones amb problemes de comunicació o mobilitat, i les proves pilot de la teleassistència fora de la llar i les easy tablets, per atendre persones que viuen en entorns rurals o en situacions d'aïllament. Aquests productes es van presentar en el marc del Congrés mundial d'Smart Cities a Barcelona, del 19 al 21 de novembre.

Es presta gràcies a la cooperació entre la Diputació de Barcelona i els ajuntaments de la demarcació, i es basa en un model de cooperació público-privada, amb l'empresa Tunstall-Televida com a prestadora, que ha permès la sostenibilitat i el creixement del servei i la incorporació de noves tecnologies que faciliten l'adaptació a usuaris amb necessitats especials i el seguiment intensiu de les persones més vulnerables i de les que viuen en habitatges aïllats.

El Servei Local de Teleassistència ha estat una de les experiències reconegudes també enguany per l'Observatori de la cooperació publicoprivada en l'atenció a la dependència, una iniciativa d'ACRA, patronal d'empreses i d'entitats de recursos assistencials per a gent gran de Catalunya, amb la Fundació ESADE, en el marc del Programa PARTNERS.
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00