Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

20/09/2011

El govern de VNG treballarà amb el sector turístic per cercar futures accions d'impuls

Gerard Figueras ha fet balanç de l'estiu a la Torre Blava, un dels espais protagonistes de la temporada       Gerard Figueras ha fet balanç de l'estiu a la Torre Blava, un dels espais protagonistes de la temporada

Bona valoració de les iniciatives noves en la temporada d'estiu, com la campanya de difusió, l'oficina mòbil d'informació a la plaça d'Eduard Maristany o el conveni amb l'Estació Nàutica

El regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Gerard Figueras, ha anunciat aquest matí la propera creació d'una mesa de treball per definir les accions per potenciar el turisme de cara al futur. El regidor ho ha explicat en el marc d'una roda de premsa per fer balanç de la temporada d'estiu a la ciutat.

"El govern no anirà sol, -ha dit Gerard Figueras- esperem en el futur valorar amb els agents socials i privats del turisme quines mesures poden ajudar a potenciar l'activitat turística de la ciutat". En aquest sentit, el regidor de Promoció Econòmica ha explicat que en les properes setmanes es constituirà una mesa de treball amb el sector, que tindrà caràcter permanent.

L'objectiu del govern, ha manifestat Figueras, és "impulsar accions positives a l'hora de crear llocs de treball i activitat econòmica de cara al futur". Una meta per a la qual "hi ha camp per córrer", ha expressat, començant per definir quin model de turisme vol la ciutat. Per al regidor, es tracta d'apostar per atreure un turisme de qualitat, "d'acord amb el que té la ciutat, que és patrimoni, cultura, gastronomia, platja", un turisme sobretot de tipus familiar.

Balanç de l'estiu

A banda de parlar del futur proper, Gerard Figueras ha fet balanç de la temporada d'estiu que ara es tanca. Tal com ha recollit el regidor, d'una banda, s'ha volgut facilitar l'accés a la informació per part dels visitants, i de l'altra, donar suport a l'impuls d'activitats que poguessin atreure més turisme, com ha estat el cas de l'Estació Nàutica.

Entre les accions realitzades, es valora positivament la instal·lació d'un punt mòbil d'informació a la plaça d'Eduard de Maristany per tal de millorar l'atenció als visitants. La idea és tenir en aquest indret un punt d'informació permanent, tal com ha explicat el regidor. En aquest sentit, el govern municipal ja ha conversat amb la Generalitat i l'ADIF i preveu que sigui aviat una realitat.

En total, entre juliol i agost s'han atès, entre l'Oficina de Turisme de Ribes Roges i el punt mòbil de la plaça de l'estació, un total d'11.606 persones. Respecte del 2010, els visitants que han demanat informació han incrementat un 41%. Aquest creixement s'atribueix en bona part a l'obertura de l'oficina mòbil, on majoritàriament s'ha demanat informació sobre transport públic. A l'Oficina de Ribes Roges, les persones que s'hi han dirigit han augmentat un 11,3% respecte del mateix període del 2010. 

Procedència dels visitants

 Ribes Roges juliolRibes Roges agostEstació agost% sobre el total juliol i agost
França1.2151.74118927,09%
Resta de Catalunya, València i Mallorca1.3071.34866926,31%
VNG i comarca83648564816,96%
Resta de l'Estat espanyol32149535110,05%
Regne Unit1792261805,040%
Altres països76451540714,52%
TOTAL4.352 persones4.810 persones2.444 persones11.606 persones

La tipologia de visitants que més ha predominat durant l'estiu han estat les famílies. La informació més demanada ha estat sobre activitats puntuals de festes o de l'agenda d'activitats de la ciutat durant els mesos d'estiu i activitats familiars i/o infantils, i sobre ciutats properes com Sitges, Barcelona o Tarragona. També han demanat informació sobre monuments, museus, el trenet turístic, itineraris i diferents activitats per realitzar i visitar, no solament de Vilanova i la Geltrú, sinó de tota la comarca o regió.

Com és habitual, la presència de visitants ha incrementat a partir de la segona quinzena de juliol. En el cas concret dels hotels, l'ocupació global de juliol i agost ha estat lleugerament per sobre de la del 2010. "Ens toca millorar perquè el juliol sigui tan positiu com l'agost", ha afirmat el regidor de Promoció Econòmica. 

 HotelsApartamentsCàmpings
juliol76%94%61%
agost83%98%91%

En general, s'ha observat que les estades han estat més curtes i els establiments han obtingut menys ingressos que en temporades anteriors perquè han abaratit els preus, segons el Gremi d'Hoteleria i Restauració de Vilanova i la Geltrú.

Impuls de les propostes nàutiques

Pel que fa a les activitats realitzades pel turisme, les nàutiques han viscut un impuls aquest estiu. L'associació de l'Estació Nàutica de Vilanova i la Geltrú ha rebut aquest estiu 714 reserves directes més 175 peticions d'informació que poden haver acabat amb la contractació directa en els establiments.

L'entitat valora molt positivament el conveni signat amb l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú per la seva ubicació a la Torre Blava. En l'informe de balanç de temporada realitzat per l'entitat, s'afirma que "la ubicació física de l'Estació ha estat molt positiva i un gran encert, ja que fins ara només podíem vendre a través d'espais virtuals i sense poder-nos ubicar físicament".

Segons l'associació, bona part dels socis es veuen ara amb possibilitat de rellançar projectes que tenien aparcats. La venda d'activitats de l'Estació Nàutica per Internet, sobretot a través del portal Groupalia, ha permès arribar a un públic molt divers que ha vingut a Vilanova i la Geltrú expressament per l'oferta nàutica.

El públic majoritari de l'Estació Nàutica han estat famílies, que s'han allotjat a la ciutat o bé que s'hi han acostat durant un dia. Les sortides amb vaixell són les que tenen més èxit en aquest tipus de públic, mentre que les activitats d'aventura, el caiac o el segway han estat demanades més aviat per altre tipus de turisme.

Els visitants, i també vilanovins i vilanovines, han mostrat una temporada més un alt interès per les visites guiades que es programen des de l'Ajuntament de la ciutat. S'han ofert cinc rutes diferents, algunes de les quals s'han fet també en castellà, anglès i francès. En total, unes 350 persones han participat en les rutes marítima, patrimonial, familiar, visites a la llotja del peix i al refugi de l'església de Sant Antoni Abat. Aquestes visites s'han afegit a l'oferta dels museus (1.671 visitants al Víctor Balaguer, 1.825 a Can Papiol i 1.456 a la Torre Blava-Espai Guinovart). 

Més difusió de les activitats

Totes les activitats que s'han pogut realitzar aquest estiu a Vilanova i la Geltrú s'han recollit en la guia L'estiu a VNG. Gaudeix-ne!, amb la intenció de fer-les conèixer a les persones que s'estaven a la ciutat. Així, la seva distribució s'ha centrat sobretot en els establiments de restauració i els allotjaments, i també s'ha pogut trobar a les oficines d'informació turística i en format digital a www.vilanova.cat.

De la mateixa manera, pensant sobretot en el públic que ve de vacances a la ciutat allotjat en càmping i apartaments, es va impulsar una campanya per donar a conèixer els mercats municipals com a centres de comerç on adquirir producte fresc. La junta dels mercats ha valorat positivament la iniciativa, així com el reforç de senyalització del Mercat de Mar a la façana marítima.

Aquestes accions comunicatives es van completar amb publicitat en premsa escrita i ràdio, tant d'àmbit local com nacional. Així mateix, es va potenciar la difusió de la marca turística de Vilanova i la Geltrú, amb material ja existent, col·locant banderoles en nou punts d'accés a la ciutat. 

Descarrega't la foto.

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00