Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

09/09/2013

VNG es consolida com a destí turístic

Valoració de la temporada d'estiu Valoració de la temporada d'estiu

Hotels, restaurants, comerç i Estació Nàutica fan una valoració positiva de la potenciació de la ciutat com a destinació de vacances

L'aposta per consolidar Vilanova i la Geltrú com a destinació turística ha donat bons resultats, segons la valoració de la campanya d'estiu que han fet el Gremi d'Hosteleria i Restauració, Viu Comerç, Menja't Vilanova, l'Estació Nàutica i la regidoria de Promoció Econòmica.

Els representants dels diferents sectors han destacat el treball conjunt entre el sector privat i l'administració. Gerard Figueras, regidor de Promoció Econòmica, ha explicat que "la feina feta és producte de sumar voluntats i elaborar estratègies conjuntament amb els sector públic i els privats, crec que podem demostrar que quan fem feina junts sumem". El regidor ha recordat que aquesta campanya d'estiu es va començar a treballar la tardor de l'any passat augmentant la presència a fires de proximitat per aconseguir més visitants de l'àrea metropolitana i de l'Eix Diagonal i també en el mercat estranger buscant especialment visitants de França.

El gerent de l'Estació Nàutica, Josep Manuel Pereira, ha fet públiques les xifres de visites rebudes a l'oficina de turisme que indiquen "un increment notori de les famílies, amb un 53% més de visites que l'any passat, i de les parelles, un 20% més que el 2012". Pereira ho ha atribuït al fet que "les campanyes i l'assistència a fires ha estat positiva". Enguany ha estat també la primera temporada que l'Estació Nàutica ha gestionat l'Oficina de Turisme, fet que ha suposat una ampliació dels horaris d'atenció i una optimització de serveis de cara al visitant.

El Gremi d'Hosteleria i Restauració ha equiparat aquesta temporada a la de l'any passat, pel que fa a pernoctacions. Segons els establiments de la ciutat el turisme nacional ha baixat lleugerament fet que s'ha vist compensat per un petit increment del turisme internacional, especialment el francès. Jaume Martí, president del Gremi ha explica que, malgrat tot "el turista nacional supera l'estranger i que es tracta d'estades curtes, d'una mitjana de 4 dies".

Els restaurants agrupats en el col·lectiu Menja't Vilanova creuen que la temporada ha estat lleugerament millor que la del 2012. El seu president, Carlos Alcover, ha volgut destacar que la ciutat s'està consolidant com a destí turístic i ha valorant molt positivament campanyes com la de promoció de la Gamba de Vilanova que "ens han beneficiat perquè és el primer cop que fem una cosa junts com a destinació gastronòmica".

Per part del comerciants de la ciutat agrupats en Viu Comerç, l'estiu ha estat "prudentment positiu". El gerent de l'associació, Xavier Arrojo ha dit que els bons resultats de la temporada "són la demostració de que hi ha una nova fórmula de treball que funciona, dels gremis amb l'administració". Els establiments de la ciutat han percebut un lleuger increment dels compradors estrangers, que ha compensat l'estancament del consum intern.

El regidor de Promoció Econòmica ha recordat que el govern actual va fer una aposta perquè VNG sigui una ciutat turística des del primer moment. "El turisme es consolida com a motor econòmic del país i Vilanova i la Geltrú vol tenir un paper en el motor de Catalunya". Gerard Figueras ha repassat les accions dutes a terme: "vam identificar el nostre públic potencial, el públic familiar i vam crear una marca de ciutat. A partir d'aquí vam planificar accions com l'assistència a fires i la creació d'eines com el nou web, l'aplicació per mòbil i una campanya de publicitat".

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00