Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

16/10/2013

L'OLH ha iniciat l'assessorament d'una seixantena de persones a través del Servei d'Intermediació en Deutes d'Habitatge

L'alcaldessa de VNG, i els regidors de Serveis Socials i Habitatge durant la visita al SIDH   L'alcaldessa de VNG, i els regidors de Serveis Socials i Habitatge durant la visita al SIDH

El SIDH es va posar en marxa fa cinc mesos a través d'un conveni amb la Diputació de Barcelona

Des de l'entrada en funcionament fa cinc mesos del nou Servei d'Intermediació en Deutes d'Habitatge (SIDH), l'Oficina Local d'Habitatge de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú (OLH) ha obert gairebé seixanta expedients de sol·licitud d'assessorament i mediació en matèria hipotecària de particulars.

Aquest és un nou servei que es va posar en marxa al mes de maig fruit del conveni signat amb la Diputació de Barcelona. Mitjançant aquest conveni una advocada designada pel Col·legi d'Advocats de Barcelona és a l'Ajuntament un dia a la setmana per analitzar i proposar la intermediació dels expedients hipotecaris de ciutadans i ciutadanes de la comarca, evitant així que s'hagin de desplaçar a Barcelona per rebre aquest assessorament. En aquest sentit l'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, ha afirmat que "és bàsic comptar amb aquest servei de proximitat i poder atendre des dels Serveis Socials municipals les persones que es troben en situació de risc de pèrdua de l'habitatge".

Per a l'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú "és molt important reconèixer i agrair la feina que realitzen les persones que atenen des dels Serveis Socials de l'Ajuntament". Neus Lloveras ha aprofitat la visita a l'advocada del SIDH per trobar-se també amb els treballadors municipals de les regidories de Salut i Serveis Socials que, juntament amb L'Oficina Local d'Habitatge, treballen de la mà per donar resposta a les demandes de la ciutadania en matèria d'habitatge social, ajuts i intermediació en situació de risc de pèrdua de l'habitatge. 

visita SIDH2L'advocada del SIDH, Montse Viaplana, atenent una persona que ha sol·licitat assessorament

Pel que fa al serveis d'intermediació, en aquests cinc mesos s'han obert 59 expedients a l'OLH, des d'on es fa un primer assessorament i, si és el cas, es deriva a l'advocada del SIDH per iniciar la intermediació amb el banc. Fins a la data, són 32 els casos que han iniciat una intermediació. El procediment que se segueix comença amb una primera entrevista on s'avalua la situació de deute en què es troba cada família o particular i es proposa a la persona sol·licitant les diverses possibilitats de negociació amb l'entitat financera. En cas que hi hagi acord per part de l'interessat/da en alguna de les opcions presentades, l'advocada elabora una proposta que s'envia a Ofideute, l'oficina de la Generalitat de Catalunya que negocia directament amb el banc cada cas concret.

Aquest servei, obert a la ciutadania de VNG i també a la resta de municipis de la comarca del Garraf, està ubicat a les dependències de la Regidoria de Serveis Socials de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Neus Lloveras ha reiterat "la necessitat de demanar informació i assessorament tan aviat com es preveu alguna dificultat per fer front al pagament de la hipoteca i poder trobar mesures alternatives" través de la intermediació amb els bancs que ofereix aquest servei.

Com accedir al servei
Per accedir a aquest servei cal adreçar-se a l'OLH de Vilanova i la Geltrú, ubicada al carrer Josep Llanza, 1-7 i demanar hora per fer una primera visita. A partir d'aquesta primera trobada les persones responsables de l'OLH s'encarregaran d'iniciar el procediment, per si s'escau, accedir a l'assessorament de l'advocada del SIDH. El servei s'adreça a totes les persones que tenen problemes o dificultats per fer front al pagament de la seva hipoteca o bé necessitin negociar alguna rebaixa amb el seu banc, sempre i quan l'habitatge hipotecat sigui el domicili habitual.

Altres accions municipals
La posada en marxa d'aquest nou servei se suma a d'altres iniciatives endegades per l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú amb l'objectiu d'evitar, en la mesura que sigui possible, la pèrdua de l'habitatge a persones i famílies de la ciutat. En aquest sentit, l'Ajuntament de VNG va crear amb anterioritat a aquest servei, al juny de 2012, la Comissió municipal d'actuació i prevenció envers els desnonaments per treballar des de diferents àmbits la pèrdua de l'habitatge i les situacions de sobreendeutament. A més, l'Oficina Local d'Habitatge posa a l'abast de la ciutadania tots els recursos públics disponibles en matèria de polítiques socials d'habitatge com ara les prestacions per al pagament de lloguer, de les quals des del gener ja se n'han tramitat més de 200 sol·licituds o la seixantena d'ajuts urgents que s'han tramitat per a persones que tenien rebuts impagats de lloguer o d'hipoteca per evitar la pèrdua del seu habitatge.
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00