Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

11/01/2010

L'Ajuntament de VNG signa el nou contracte per a la gestió integrada del servei de neteja viària i recollida de residus

   L'alcalde de VNG ha fet efectiva la signatura del nou contracte   L'alcalde de VNG ha fet efectiva la signatura del nou contracte

L'empresa SUFI S.A. gestionarà el nou contracte que inclou els serveis de neteja viària, recollida d'escombreries, gestió de la deixalleria, neteja de platges i neteja de pintades

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l'empresa SUFI S.A. han signat el contracte de la nova gestió integrada del servei públic de neteja viària i recollida de residus al municipi, per import de 6.480.370,11 euros anuals, per un període de vuit anys, amb possibilitats de prorrogar-ho dos anys més.

El regidor de Serveis Viaris, Juan Luis Ruiz, ha expressat la seva satisfacció pel fet d'haver arribat al final d'un procés de treball, gràcies al qual la ciutat disposa d'una gestió integrada de tot els serveis de neteja i recollida de residus. El regidor ha recordat que aquest contracte és, a nivell econòmic, el més important de tot l'Ajuntament tant pel que fa a personal com a maquinària. "Aquest contracte és el punt d'inflexió per la gestió integrada d'aquest servei, que a més d'optimitzar els recursos,incorpora nous serveis amb els quals estem convençuts que la ciutat millorarà molt".

Per la seva banda, Manuel Villegas, en representació de l'empresa SUFI ha dit sentir-se molt satisfet d'un contracte que els suposa una gran responsabilitat, però que alhora és molt important i gratificant per l'empresa. Villegas ha explicat alguns dels avantatges de la gestió integrada, així com de les novetats que es podran començar a veure el mes de març, data en la qual es posa en marxa la nova contractació. En aquest sentit, l'Ajuntament de la ciutat té la intenció de fer el canvi de manera integral, per tal que la posada en marxa del nou contracte es faci amb tots els recursos i materials.

L'alcalde de Vilanova i la Geltrú, Joan Ignasi Elena, ha destacat la feina realitzada pels tècnics municipals alhora d'elaborar una plica sobre la qual poder analitzar les diferents ofertes i propostes. L'alcalde també ha explicar que la voluntat del govern ha estat la de millorar un servei amb coherència al model de ciutat que s'ha vingut defensant. "Cada acció que es faci en qualsevol dels temes, educació, salut, equipaments, ha de tenir coherència dins el model de ciutat que volem". I ha afegit "el nou model de gestió integral és una peça clau en l'aposta per la millora del servei públic a la ciutat".

Abans del nou contracte, els diferents serveis es venien prestant per part de varies empreses. Així, la concessió de la neteja viària i la neteja manual de platges la realitzava Fomento de Construcciones i Contratas, la Companyia Catalana de Servicios SA feia la recollida d'escombreries i gestionava la Deixalleria, mentre que la neteja mecànica de les platges anava a càrrec dels Serveis Municipals, els quals també s'ocupaven de la neteja de pintades, un servei que fins l'actualitat es feia de manera puntual.

Les millores que permet el nou contracte de gestió integrada són diverses segons el tipus de servei.

- Neteja viària: es renovarà l'actual flota de vehicles i maquinària. Aquest servei disposarà de mitjans molt similars als actuals, però destaca com a principal novetat la incorporació d'una màquina encarregada del fregat dels vials.

- Recollida d'escombreries: es renovarà tot el parc de contenidors. Es col·locaran 1.900 contenidors, dels quals 1.700 seran de recollida lateral i 200 de recollida posterior, per aquelles zones on no és possible la recollida lateral, principalment a la zona centre de la ciutat. Els nous contenidors, que estaran adaptats a persones amb problemes de visió i/o mobilitat, realitzaran la càrrega lateral de tota la brossa, inclosa la selectiva (paper, vidre, envasos i orgànica). La seva capacitat és major, 3.200 m3 per al rebuig, envasos i paper, i 2.200 m3 per la brossa orgànica i el vidre.

Els contenidors incorporen innovacions ergonòmiques, d'identificació universal (elements tàctils, de color..) i de disposició a l'espai públic per facilitar el seu ús al conjunt de la ciutadania. També incorporen millores en el disseny, com el fet que les alçades de les obertures superiors es baixen fins el 1.22 cm, o un doble sistema d'obertura que, d'una banda, compta amb un nou pedal que millora l'obertura del contenidor i, d'altra banda, compta amb una palanca manual fàcilment accessible, que s'adapta a la mà. Una tapa que s'obre amb un mínim esforç i un sistema de tancament retardat que facilita el llançament de residus per part de persones usuàries de cadires de rodes i gent gran, són altres dels avantatges del nou model de contenidor, que a més, disposen d'un sistema d'anclatge al paviment.

D'altra banda, en aquells carrers que per la seva amplada no sigui possible fer la càrrega lateral, s'utilitzarà un camió més petit amb recollida posterior, també dels cinc tipus de deixalles, i pel que fa als contenidors soterrats se seguirà utilitzant el servei de grua.

- Deixalleria : amb la nova concessió la instal·lació no tancarà als migdies, ampliant així el seu horari d'atenció al públic que serà de les 8 a les 20 hores.

- Neteja de platges : la millora d'aquest servei es veurà en l'increment de personal que realitzarà tasques de neteja a les platges, durant tot l'any. Actualment aquest servei es presta coincidint amb la temporada de platges i compta amb un total de 15 treballadors. Una xifra que augmenta durant la revetlla de Sant Joan i de Festa Major amb la incorporació de 20 persones més.

- Neteja de pintades: la novetat serà la creació de dos equips de persones que, durant tot l'any, estaran dedicats exclusivament a la neteja de pintades a façanes i altres espais de la ciutat.

Altres avantatges de la nova concessió integrada és una major inversió en personal i maquinària, l'aportació de més de 2.000 papereres i 200 bujols ( petits contenidors), l'ampliació de la dotació d'hores de neteja durant els dies festius, així com l'increment del 0,5% del percentatge del pressupost destinat a campanyes de sensibilització.

L'empresa tindrà la base central del servei a Vilanova i la Geltrú, on tindrà la seu central i oficines, una Oficina d'Atenció Ciutadana, així com centres de suport a la zona de port i platges, neteja viària i pintades.
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00