Preguntes més freqüents

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Seu electrònica > Preguntes més freqüents

Preguntes més freqüents

  1. Què és això del Govern Obert?

    El concepte de Govern Obert és un model que promou la transparència en l'acció de govern, la rendició de comptes de les seves accions, la participació de la ciutadania i la col·laboració en la presa de decisions dels diferents actors.

    Us recomanem visionar aquest breu vídeo sobre el govern obert elaborat per la XIP (Xarxa d'Innovació Pública), una xarxa de professionals de diferents administracions amb inquietuds i voluntat d'innovar.

    Us convidem també a que accediu al web de Govern Obert de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i revisar-ne el seu contingut.

    I si tot i així, voleu disposar de més informació, fer alguna consulta o proposar qualsevol suggeriment, contacteu amb nosaltres a través del correu electrònic.

  2. Què és el portal de transparència i què hi puc trobar?

    És el web on una entitat difon la informació pública d'interès per a la ciutadania i les seves característiques venen regulades per la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

    Aquesta llei és aplicable a l'administració de la Generalitat, a les administracions locals, als organismes i ens públics i, en determinats supòsits, a les organitzacions sindicals i empresarials, als partits polítics i a les entitats privades.

    Portal de transparència de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

    Portal de transparència de Catalunya (per accedir a la resta de portals d'administracions i organismes del país).

  3. Què és el Dret d’Accés a la Informació Pública?. Què s’hi pot demanar?

    El dret d'accés a la informació pública és un dret que es reconeix a totes les persones majors de 16 anys sense que sigui necessari justificar un interès personal o motivar-ne la sol·licitud.

    Consisteix en poder d'accedir a tota la informació pública que disposa l'Administració, entenent com a informació pública, tota la informació elaborada per l'ajuntament i la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l'exercici de les seves funcions.

    Aquest dret està regulat en la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

    Abans de fer qualsevol petició, consulteu si el que us interessa o voleu demanar ja està publicat (enllaç portal de transparència)

    Enllaç relacionat
  4. Què és el Codi d’Ètica i Bon Govern de l’Ajuntament? Puc fer-hi arribar alguna qüestió?

    El Codi d'Ètica i Bon Govern de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú és un document aprovat pel Ple d'aquest Ajuntament que té per objecte establir els principis, criteris i instruments que permetin incrementar els nivells de transparència en la gestió pública, el comportament ètic del seu personal i la millora de les relacions i la confiança entre la ciutadania i l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

    El codi és d'aplicació a tot els membres de la corporació municipal, a tots els treballadors i treballadores així com a tots els ens, organismes i entitats dependents.

    Disposa d'una Comissió d'Ètica i Bon Govern que és l'encarregada de fer-ne el seguiment, difusió, avaluació i revisió del mateix.

    Com a persona treballadora de l'organització o com a ciutadana, podeu fer-hi arribar consultes, queixes o suggeriments.

    Consulteu l'apartat web on trobareu tota la informació relacionada

    Enllaç relacionat
  5. Com puc trobar un tràmit determinat al web municipal?

     Consulta la fitxa Què fer si intento trobar un tramit determinat al web municipal.

  6. Com i quan puc pagar un tribut?

    Consulta el calendari fiscal.

    Accedeix a la pàgina Pagaments on explica els passos a seguir per pagar els tributs, en funció del tipus de tribut.

  7. Quins són els requisits per accedir a la Carpeta Ciutadana?

     Consulta la fitxa Què fer si vull accedir a l'Administració Oberta i a la meva carpeta (Carpeta Ciutadana).

  8. Què puc fer si tinc problemes per tramitar en línia amb l'Ajuntament?

    Consulta la fitxa Què fer si tinc problemes amb el Servei de Tramitació Avançada.

    Si el problema, però, és per accedir a Carpeta Ciutadana, consulta la fitxa Què fer si vull accedir a l'Administració Oberta i a la meva carpeta (Carpeta Ciutadana).

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00
Última actualització: 12/04/2018