Biblioteca Municipal Joan Oliva i Milà Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

Biblioblog – Fora del prestatge

De entre el humo. Xabier Gutiérrez

 

 
 
De entre el humo de Xabier Gutiérrez és la novetat de negre d’aquesta setmana. És l’última que clou la tetralogia de noir gastronòmic protagonitzada pel sotscomissari Vicente Parra. Entre fogons i olles es cuina tot…!
 
Entre el humo

‘Desde que murió su padre, Vicente tenía la sensación de que debía recuperar el tiempo que no supo dedicarle a sus hijos, sobre todo al pequeño Alberto. Su afán por el trabajo en la policía autonómica y su meticulosidad en la realización de su cometido en ella lo habían absorbido demasiado. Y, cuando descubrió muchas de las cosas que su padre, Martín, mantenía escondidas, fue demasiado tarde. Y aquello le dio rabia por no haber sido capaz de verlo antes. Solo fue capaz de hacerlo cuando no tenía remedio. Con su padre fue siempre muy distante.’

 
I de què va la història? Vicente Parra, sotscomissari de l’Ertzaintza es reincorpora al seu lloc de treball després d’estar de baixa a causa d’un tiroteig que quasi acaba amb la seva vida. I només arribar li adjudiquen un cas a rersoldre: acaben de trobar un cadàver sense identificar dins d’un contenidor en flames als afores de San Sebastià.
 

‘Tantas cosas habían saltado por los aires desde que le habían disparado -y pasear a un niño de muy corta edad estaba entre ellas- que nunca podría haber imaginado que cambiarían de manaera tan radical. Pero en ese momento pensó que tal vez aquel disparo había sido una extraña bendición para huir de su pasado de obsesión por el trabajo.’

 
I què passa?
 
logo blog genere negre_AMB LLETRES Del treball d’investigació descobreixen que la víctima treballava per a dues empreses rivals que es dediquen als serveis d’àpats. I és a partir d’aquesta informació que la resta del treball girarà al voltant de les persones i de les empreses relacionades amb l’hoteleria. Però tot s’embolica quan l’equip del sotscomissari sap que la víctima creia en la comunicació amb el més enllà…

‘(…)
-Existen fuerzas que no están directamente relacionadas con la ciencia -dijo-. Y la intuición es una de ellas -agregó abrazando a su hijo. Este le mantuvo el abrazo. Parecieron dos amantes.
(…)’

I no t’expliquem res més. Ara només cal que en facis la lectura!

 
Les anteriors novel·les que pertanyen al noir gastronòmic són les que segueixen:

  • El aroma del crimen
  • El bouquet del miedo
  • Sabor crítico
  •  

    el aroma del crimen el bouquet del miedo Sabor crítico

     
     
    Llibres
     
    El llibre a les biblioteques VNG.
     
    Biblioteca Joan Oliva i Milà.
     

    Logo Generalitat

    Cap comentari per ara. Tu pots ser el primer.

    Deixa un comentari