Biblioteca Municipal Armand Cardona Torrandell Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

BiblioBlog – Una mar de lletres


Estratègies per a millorar la llengua escrita

En la societat d’avui dia, l’escriptura és una eina crucial de comunicació i d’accés al coneixement, fonamental per a l’evolució del pensament. Per això és imprescindible que els alumnes aprenguin a escriure amb coherència, cohesió i adequació.

portadaEl llibre que us presentem avui, Estratègies per a millorar la llengua escrita  és adreçat als professionals de l’àmbit educatiu i psicoeducatiu, i té com a objectiu potenciar la reflexió sobre els aspectes relacionats amb l’apropiació de l’escriptura i proporcionar instruments per al procés d’ensenyament i aprenentatge. El llibre està escrit per les professores Maria Josep Jarque Moyano i Esther Pertusa Venteo.

Partint de diferents marcs teòrics, es proposen activitats i situacions que afavoreixen l’adquisició del principi alfabètic i dels elements implicats en la composició del text. Es planteja una aproximació a l’escriptura des dels processos cognitius i metacognitius de planificació, textualització i revisió.

Aquesta obra és fruit d’una llarga experiència de pràctica docent, tant amb alumnes que accedeixen sense dificultats a l’aprenentatge de l’escriptura, com amb alumnes que presenten alguna necessitat educativa especial i requereixen més suport i unes estratègies específiques.

Esther Pertusa Venteo (Barcelona 1967) és logopeda i doctora en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Professora del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació d’aquesta universitat i de la Universitat de Vic, ha impartit sobretot assignatures vinculades als trastorns del desenvolupament i les dificultats d’aprenentatge. mjjarqueS’interessa pels llenguatges oral i escrit en nens oïdors i amb sordesa. És autora diversos articles d’investigació i coautora de diversos llibres sobre la matèria. Des de 1994 exerceix de formadora de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Politècnica de Catalunya i de  Universitat de Barcelona en àmbits relacionats amb la llengua oral i l’escrita.

Maria Josep Jarque Moyano (Barcelona 1970), és llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona i màster en lingüística per la Universitat de Nou Mèxic (EUA), actualment imparteix assignatures sobre els trastorns del desenvolupament i les dificultats en la comunicació, la lectura i l’escriptura al Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat de Barcelona. Participa en projectes nacionals i internacionals de recerca i de transferència de coneixement sobre l’adquisició del llenguatge, sobre l’ensenyament i aprenentatge de la llengua i sobre la descripció gramatical. És autora de diverses publicacions especialitzades.

A la Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú podreu trobar més informació sobre l’ensenyament de l’escriptura i sobre estratègies d’aprenentatge.

Cap comentari per ara. Tu pots ser el primer.

Deixa un comentari