L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, compta des del 15 de març de 1986 amb l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor.
L'OMIC és un servei gratuït dirigit a persones consumidores, empreses i usuaris que, a través de l'assessorament directe, els ajuda a conèixer i defensar els seus drets i deures en temes de consum.
ELS NOSTRES SERVEIS:
El dia 15 de març es commemora el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores. Per celebrar aquest dia i sensibilitzar als més petits en matèria de consum responsable, l'OMIC, en col·laboració amb la Biblioteca Armand Cardona Torrandell, ha organitzat una hora del conte el proper dissabte 12 de març a les 12 h del migdia. El conte “Un regal diferent”, l'explicarà Sunsi Martínez Soler (actriu) i s'adreça a infants a partir de tres anys. Les places són limitades, podeu fer la inscripció a la Biblioteca trucant al tel. 93 815 91 21.
A l'OMIC de Vilanova i la Geltrú aprofitem aquesta efemèride per difondre el Servei de Mediació de Consum, un servei gratuït que es caracteritza per la intervenció d'un tècnic en mediació, que promou que les parts –persona consumidora i empresa- assoleixin un acord satisfactori, una solució consensuada i vinculant, que queda recollida en una acta.
La Xarxa Local de Consum, impulsada per la Diputació de Barcelona, enguany s'ha centrat en una campanya comunicativa que vol difondre a la ciutadania els drets com a consumidors de serveis bancaris, amb el doble objectiu de reduir els conflictes de consum i minimitzar el risc d'exclusió financera. Conscients que un dels sectors econòmics que més reclamacions ha acumulat a la demarcació de Barcelona és el financer -juntament amb les telecomunicacions i el subministrament elèctric-, i amb el convenciment de que la informació i el coneixement són la millor eina per assolir aquest objectiu, compartim aquesta guia que us serà molt útil per a reclamar al vostre banc i un vídeo divulgatiu sobre els comptes de pagament bàsic.