L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, compta des del 15 de març de 1986 amb l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor.
L'OMIC és un servei gratuït dirigit a persones consumidores, empreses i usuaris que, a través de l'assessorament directe els ajuda a conèixer i defensar els seus drets i deures en temes de consum. La OMIC es un servicio gratuito dirigido a personas consumidoras, empresas y usuarios que, por medio del asesoramiento directo les ayuda a conocer y a defender sus derechos y obligaciones en temas de consumo.
ELS NOSTRES SERVEIS / NUESTROS SERVICIOS :
- Informació i assessorament sobre els seus drets com a consumidors i de com actuar davant d'un problema de consum, de manera presencial, telefònica i telemàtica. Información y asesoramiento sobre sus derechos como consumidores y de cómo actuar frente a un problema de consumo, de manera presencial, telefónica y telemática.
- Tramitació de queixes i reclamacions de consumidors residents a Vilanova i la Geltrú cercant, si és possible, una solució o conciliació entre les parts mitjançant la negociació, la mediació, en el seu cas el trasllat a la Junta Arbitral (per aquelles empreses que estiguin adherires) o en el seu cas la via judicial o organisme competent. Tramitación de quejas y reclamaciones de consumidores residentes en Vilanova i la Geltrú procurando, si es posible, una solución o conciliación entre las partes mediante la negociación, la mediación o en su caso trasladándola a la Junta Arbitral de consumo u organismo correspondiente.
- Control i disciplina de mercat: Campanyes i inspecció de consum. Control y disciplina de mercado: Campañas y inspección de consumo.
- Activitats de consum als centres educatius. Actividades de consumo en los centros educativos.