Vilanova tema a tema

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Vilanova tema a tema > Activitat econòmica > Tràmits > Detall

L'espai d'activitat econòmica

Tràmits

Presentació de fulls oficials de Reclamació/Denúncia

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

No n'hi ha

TRÀMIT MUNICIPAL

Són un mitjà que la Generalitat de Catalunya, conjuntament amb els establiments comercials, posa a disposició dels clients, com a persones consumidores i usuàries, per què puguin formular queixes, denúncies i reclamacions al mateix lloc on es produeix el fet que les motiva.
Els fulls de reclamació/denúncia estan integrats per un joc unitari d'impresos compost per tres exemplars: un original per a la persona consumidora, un per l’organisme habilitat, i el tercer per l’empresari o empresària. Han d’estar disponibles en català, castellà i, si s’escau, anglès. Totes les persones físiques i jurídiques que a Catalunya comercialitzin béns o prestin serveis directament o com a intermediaris a les persones consumidores han de disposar de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia, d’acord amb els models estandaritzats.

Preu:

Gratuït

Informació general

Qui el pot demanar?
La persona interessada o afectada pel tràmit, o un representat degudament autoritzat.
Requeriments

Cal que el tema plantejat estigui contemplat en la normativa sobre consum.
Els fulls de reclamació/denúncia hauran d'estar degudament emplenats i registrats a l'OAC de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

Procediments

Queixes i Reclamacions
La persona consumidora s’adreçarà a l'establiment per plantejar la queixa o reclamació, ja sigui a través del servei d'atenció al client o bé omplint un full de reclamació ( tots els establiments tenen l'obligació de tenir-ne). L’empresari signarà, o segellarà, el full, i es quedarà la seva còpia, facilitant a la persona consumidora la còpia per a ella i l’Administració. En els casos de queixa o reclamació, si la persona consumidora no rep una resposta satisfactòria en el termini màxim d’un mes des que l’empresari o empresària ha tingut coneixement de la formulació, pot sol•licitar la intervenció de l’OMIC presentant les seves còpies dels fulls, acompanyades de la documentació que consideri necessària, a l’OAC per al seu Registre i posterior tramitació.
En el supòsit que el full sigui formalitzat sense presència de l’empresari o empresària, o de qui el representi, i no sigui signat o segellat, la persona consumidora presentarà el full amb la documentació que consideri oportuna a l’OAC per al seu Registre i posterior tramitació des de l’OMIC.

Denúncies
En el supòsit que es tracti d’una denúncia, la persona consumidora l’ha de presentar, juntament amb la documentació i els elements de prova que escaiguin, a l’OAC per al seu Registre i posterior tramitació per part de l’OMIC.
En el cas que es tracti d’una denúncia en relació amb una activitat professional subjecta al règim de col•legiació, la persona consumidora la pot remetre, juntament amb la
documentació i els elements de prova que s’escaiguin, al col•legi professional en el qual estigui col•legiat l’empresari o empresària.

Temps mitjà de resolució
En funció de cada cas
Observacions

Recordeu que:
* en l’escrit de queixa, reclamació o denúncia cal que hi incloguis les teves dades (adreça, telèfon de contacte,etc.), que hi exposis els fets i facis la petició i que hi adjuntis tota la documentació de què disposes (factura, tiquet, publicitat, pressupost...).
* amb una queixa poses en coneixement de l'Administració uns fets per tal que els traslladi a l’establiment afectat perquè en tingui coneixement i pugui millorar la qualitat del servei que ofereix als seus clients.
* amb una reclamació pots obtenir, mitjançant una mediació o un arbitratge, la reparació d’un dany, el retorn de determinades quantitats, o bé la rescissió d’un contracte i/o anul•lació d’un deute.
* amb una denúncia poses en coneixement de l'Administració uns fets que poden ser constitutius d'infracció administrativa per tal que els investigui i, si escau, actuï d’ofici per corregir la conducta infractora i defensar els interessos generals.

Impresos del tràmit

Documentació necessària

Documents que justifiquin la vostra exposició ( factures, pressupostos, contractes, opuscles publicitaris). La documentació es pot adjuntar en forma de còpia amb l’obligació de conservar-ne els originals, en el cas que el servei públic de consum els vulgui comprovar o verificar.

Com es pot tramitar

Presencialment
A les oficines indicades
 
Oficina Municipal d'Informació al Consumidor - OMIC
Carrer dels Escolapis, 1
Tel.: 938935555 / 938140000 (Ext. 3190)

Més sobre el tràmit

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00
Última actualització: 13/03/13