Vilanova tema a tema

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Vilanova tema a tema > Convivència > Notícies > Detall de la notícia

L'espai de convivència

Es presenta la campanya Viure Vilanova és fàcil!

03/07/2017

Amb la segona fase s'evidencia que la campanya aborda actituds incíviques com els excrements de gossos a l'espai públic. Properament se centrarà en els mobles i voluminosos mal dipositats als contenidors i en les pintades a parets i mobiliari urbà

Desvetllada la incògnita al voltant de la campanya ‘Viure Vilanova és fàcil'. Durant el cap de setmana ja s'ha posat en marxa la segona fase de la campanya, les fórmules basades en emoticones i símbols que expressen com fer possible que viure a Vilanova sigui fàcil.

Aquest matí el regidor de Projectes i Obres, Serveis Viaris i Mobilitat de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Joan Giribet i Amaia Hernández, responsable d'Ah, Design! Branding Studio, han presentat públicament la campanya. Joan Giribet ha fet èmfasi en el fet que ‘Viure Vilanova' "vol ser una campanya en positiu que ajudi a conscienciar la gent que la ciutat és casa seva" i per tant, cal tenir-ne cura i respectar-la.

campanya 3La campanya es va iniciar el 12 de juny i, després de gairebé tres setmanes generant un cert ressò sobre a què feia referència l'eslògan ‘Viure Vilanova és fàcil', amb la posada en marxa de la segona fase, amb les fórmules d'emoticones, ja és fa evident el missatge. En primer terme s'aborda una de les accions incíviques que més queixes generen entre la ciutadania, els excrements de gossos a la via pública. En aquest sentit, ha explicat Joan Giribet, la campanya posarà l'accent en "tres qüestions que són les que concentren majoritàriament les queixes per part de la ciutadania en relació a l'espai públic: els excrements de gossos al carrer; els mobles i voluminosos al carrer i al costat dels contenidors i les pintades a les façanes, persianes i mobiliari urbà".

El regidor Giribet ha explicat que fa un any des del Govern municipal es va manifestar la necessitat de realitzar una campanya comunicativa per tractar les qüestions abans esmentades. Des de la Regidoria de Serveis Viaris es va crear un grup de treball tècnic transversal amb tècnics municipals de diferents regidories per fer realitat el projecte. Després de contactar amb vàries empreses de la ciutat i el territori, sis empreses van estar interessades a presentar un pressupost i una idea de campanya. El procés va finalitzar amb la decisió d'acceptar la proposta que va presentar ‘-Ah, Design! Branding Estudio' amb l'Amaia Hernández al capdavant, amb una idea que s'adequava a la voluntat de fer una campanya "amable, visual i que convidés a canviar maneres de fer i actituds poc respectuoses".

campanya 2Quant a la idea, Amaia Hernández ha explicat que s'ha optat per cercar perfils de persones que "representin la globalitat de la ciutadania de VNG que amb un llenguatge gestual indiquen quines són les accions correctes". Per a la segona fase, ha explicat Amaia Hernández "s'ha optat per fórmules que, utilitzant emoticones, expressen la manera com fer fàcil Viure Vilanova". Sobre la ciutadania que protagonitza aquesta campanya, el regidor Joan Giribet, ha volgut agrair la col·laboració d'aquestes deu persones i  ha destacat el fet que "són persones de la nostra ciutat que de forma altruista han col·laborat amb l'Ajuntament participant en la campanya i cedint els drets d'imatge per tal que la campanya tingui aquest to proper a tota la ciutadania".

La campanya s'anirà desenvolupant en els propers mesos amb noves fases que se centraran en la resta de problemàtiques relacionades amb els mobles i voluminosos que es dipositen al costat dels contenidors i amb les pintades que embruten façanes, mobiliari urbà i persianes.campanya 4

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00