Notícies

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Detall de la notícia

El Defensor de la Ciutadania entra per registre la Memòria 2014 de la seva oficina

21/01/2015
Josep Ibars ha entrat la Memòria 2014 per registre  Josep Ibars ha entrat la Memòria 2014 per registre

El dilluns 2 de febrer se celebrarà el Ple extraordinari on Josep Ibars exposarà les dades de l'any passat als membres del consistori

Aquest dilluns, a les 12 del migdia, el Defensor de la Ciutadania, Josep Ibars, entrava al registre general de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú la Memòria 2014 de la seva oficina. Aquest document, que recull la tasca realitzada des d'aquest estament durant el darrer any, es remet a les diferents formacions polítiques de l'Ajuntament.

Per al dilluns 2 de febrer, a les 17 h, és previst celebrar el Ple Extraordinari del Defensor, on Josep Ibars farà balanç del darrer l'exercici davant del Consistori.

Com a balanç global de l'Oficina del Defensor de la Ciutadania, Josep Ibars ha comentat que s'ha vist un lleuger increment en els expedients tramitats en aquest darrer curs . En total n'han estat 130, dels quals 60 han estat queixes, 64 consultes, 5 actuacions d'ofici i 1 ha estat una recomanació. Tots ells s'han tancat, més un altre que havia quedat pendent de l'any anterior.

Com a novetat, el Defensor ha explicat que la memòria inclou, a demanda dels partits polítics, un gràfic on es té en compte l'edat dels usuaris que s'han adreçat a l'oficina de manera presencial. En aquest sentit, les dades reflecteixen que el públic ha estat majoritàriament gent més gran de 36 anys:
- de 18 a 35 anys un 13%
- de 36 a 64 anys un 42%
- de més de 65 anys un 45%

Una altra novetat que inclou aquest document és que s'hi recullen les propostes aprovades en les dues Assemblees Municipals Obertes (AMO), celebrades el 16 de novembre de 2013 i el 10 de maig de 2014.

També a petició dels grups polítics, per primera vegada el Defensor de la Ciutadania s'ha reunit amb la Junta de Portaveus. Així mateix fa reunions trimestrals amb l'alcaldessa de la ciutat, Neus Lloveras.

Josep Ibars ha volgut incidir en el fet que l'Ajuntament cada cop actua amb més celeritat a l'hora de donar resposta a les demandes que s'efectuen des de l'oficina. També ha comentat que el coneixement que té la ciutadania d'aquest servei també és cada cop més ampli. Tot i així, encara hi ha tota una part les consultes que arriben al Defensor que haurien d'adreçar-se directament a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC). I d'altres que es traslladen al Síndic de Greuges de Catalunya.

L'Oficina del Defensor de la Ciutadania s'ubica al Centre Cívic La Geltrú (Plaça de l'Associació d'Alumnes Obrers, s/n). Podeu adreçar les vostres consultes o queixes de la següent manera:
- per email, enviant una sol·licitud d'entrevista a defensor@vilanova.cat
- per telèfon, trucant al 93 814 74 06
- per internet, enviant una sol·licitud d'entrevista al web vilanova.cat
- o presencialment, visitant l'Oficina els dilluns, dimarts i/o dijous de 10 a 13 hores.

Consulteu la memòria del Defensor de la Ciutadania 2014 aquí.
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00