Notícies

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Detall de la notícia

La temporada turística d'estiu a Vilanova i la Geltrú es tanca amb una ocupació mitjana del 89% els mesos de juliol i agost

14/09/2017

Els establiments turístics de la ciutat poden acollir a 8443 persones per nit

 Juan Luís Ruiz, regidor de Promoció Econòmica, Nova Governança i Comunicació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha presentat aquest matí el resultats estadístics de la temporada turística de juliol i agost a la ciutat. (CONSULTAR DOSSIER COMPLET) Els hotels, apartaments i càmpings de Vilanova i la Geltrú han tingut una ocupació mitjana del 89% al llarg dels mesos de juliol i agost de 2017, segons fonts del Gremi d'Hostaleria de la ciutat. L'ocupació mitjana dels hotels durant juliol (85%) i agost (90%) ha estat del 87,5%, mentre que en apartaments (88,28% i 95%) ha estat del 91,64%; i en càmpings (79,96% i 96%) del 87,98%. Aquestes dades contrasten amb les de 2016 on l'ocupació dels hotels (82% i 88%) va ser del 85%; als apartaments (91.80% i 96%) del 93,9%; i als càmpings (73.10% i 84%) del 78,55%.

Això suposa un increment de pernoctacions del 2,5% als hotels i del 9,43% als càmpings, mentre que ha baixat el 2,26% en els apartaments. Juan Luís Ruiz ha afirmat que es tracta de "de bones xifres. Són números del que a passat a la ciutat durant aquests dos mesos d'estiu. Amb les reunions que hem mantingut amb el Gremi d'Hostaleria i amb l'Estació Nàutica ja se'ns havia transmès que es tractava d'una temporada bona i positiva per al sector. Aquestes son dades merament objectives. Ara esperarem a octubre per a fer una valoració global de la temporada amb el sector i començar a preparar les accions per a 2018, amb molta atenció al desenvolupament del Pla de Màrqueting Turístic."

El regidor també ha volgut posar en valor el fet que Vilanova i la Geltrú pot acollir per nit, entre hotels, apartaments i càmpings, a un total de 8443 persones. D'aquesta xifra destaca el fet que el càmping Vilanova Park pot acollir, només en bungalows, a 3000 visitants, mentre que la capacitat total de l'establiment és per a 5800.

DADES DE LES OFICINES MUNICIPALS DE TURISME. ESTIU 2017

Sobre les dades recollides a les dues oficines municipals d'informació turística, al parc de Ribes roges i al Toc, Juan Luís Ruiz ha volgut posar en relleu "la gran acollida que ha tingut la publicació del programa de la Festa Major de Vilanova i la Geltrú en quatre idiomes. Aquest fet va provocar que des de Turisme també es facilités en quatre idiomes la programació de la Festa Major de la Geltrú."

Així mateix Ruiz ha valorat molt positivament dos fets. "El primer ha estat el tenir diàriament les dades d'ocupació dels diferents allotjaments de la ciutat, la qual cosa ha facilitat la feina d'atendre peticions de visitants de forma presencial o per telèfon abans de venir. La segona és el fet d'haver instal·lat una caseta de l'Estació Nàutica a l'entrada del parc de Ribes Roges, la qual cosa ha servit per millorar la feina de les reserves i la disponibilitat d'activitats, sobretot en rutes per la regió, itineraris urbans i visites culturals."

Un total de 4042 visitants han passat per l'Oficina Municipal de Turisme del parc de Ribes Roges i pel Punt d'Informació Turística La Botiga al Toc, al llarg dels mesos de juliol i agost de 2017. Això suposa un increment del 20,80% d'usuaris respecte les dades del mateix període de l'any passat on el nombre de visitants va ser de 3346.

D'aquests 4042 visitants, 1185 van ser usuaris al Punt d'Informació Turística La Botiga (745 al juliol i 440 a l'agost), mentre que 2587 ho van ser de l'Oficina Municipal de Turisme de Ribes Roges (1315 al juliol i 1542 a l'agost). A l'Oficina de Turisme es van realitzar 1814 enquestes, 970 consultes, i 73 entrades; mentre que al Punt d'Informació Turística es van fer 304 enquestes, 755 consultes, i 126 entrades. Les enquestes del programa de gestió de la Generalitat de Catalunya es realitzen als visitants atesos per consultes turístiques. Les consultes son aquelles atencions a visitants que sol·liciten serveis aliens a l'oficina (pagament de multes, aspectes administratius de l'ajuntament, banys públics, caixers, etc...); i les entrades son aquelles persones que entren a l'espai de promoció i consulta (displays de fulletons, botiga i zona per seure) i no realitzen cap consulta al personal.

De les 2118 enquestes realitzades, un total de 1065 corresponen a visitants que han pernoctat a la ciutat. El percentatge restant han estat visitants que han vingut a passar el dia o estaven de pas. La tipologia d'allotjament escollit per a la pernoctació han estat principalment els càmpings, hotels, apartaments turístics, i les residències de familiars i/o amics per aquest ordre.

A partir de les enquestes realitzades durant aquest període de juliol i agost, 865 usuaris de les dues oficines les han visitat en família, 493 a títol individual, mentre que 518 ho han fet en parella i 208 en grup. 34 no han aportat cap dada.

També a partir de les enquestes s'ha establert que 756 visitants provenien de Catalunya i 216 de la resta d'Espanya, principalment del País Basc, Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana, Aragó i Castella Lleó. Els visitants de la resta del món han estat 1146. Del llistat d'estrangers destaquen els francesos (620) seguits a més llarga distancia pels britànics i alemanys. Els catalans eren principalment visitants de dia especialment interessats en visites culturals, gastronomia, compres, platges, festes tradicionals i activitats d'oci.

Les enquestes de satisfacció realitzades pels visitants indiquen una mitjana de 9,67 punts de valoració sobre l'atenció personal, la informació i els serveis turístics rebuts.

Els conceptes més demanats pels visitants han estat el plànols, la guia de la ciutat, les activitats i esdeveniments puntuals, festes, itineraris urbans, mercats municipals i ambulants, el trenet turístic, els museus, platges i serveis, i l'Estació Nàutica. Quant als serveis més demanats el llistat l'encapçala la restauració seguida pel comerç, els transports, l'oci i l'allotjament.

ESTADÍSTIQUES PÀGINA WEB VILANOVATURISME.CAT

A la presentació també s'han donat a conèixer les dades de la pàgina web vilanovaturisme.cat on s'ha pogut veure el seu creixement al llarg des darrers quatre anys. La pàgina ha passat de les 11.287 sessions de 2014 a les 33.376 de 2017, sempre durant aquests mesos de juliol i agost, Quan a usuaris s'ha passat dels 9.053 de 2014 als 26.124 de 2017. El regidor també ha mostrat que les pàgines més visitades al web,, i per aquest ordre, han estat "el Calendari festiu, platges, Festa Major, festes, shopping, Oficina de Turisme, en família, bars i discoteques, i a prop de Vilanova."

Quant a la procedència de les sessions a vilanovaturisme.cat els mesos de juliol i agost, s'ha passat a Catalunya de les 7.353 de 2014 a les 25.245 de 2017;K mentre que a la resta d'Espanya s'ha passat de 1778 a les 4154; i a la resta del món de 1995 a 8361. Les sessions de Catalunya el 2017 han estat encapçalades per Barcelona (12.805) i per Vilanova i la Geltrú (2.266), seguit de El Prat de Llobregat (499) i de Tarragona (350) i Terrassa (350). De la resta d'Espanya destaca la Comunitat de Madrid (1.802) i Andalusia (788) seguit de la Comunitat Valenciana (609) i el País Basc (235). Franca (4.633) i Regne Unit (1.186) encapçalen el llistat de la resta de món seguit d'Estats Units (590), països escandinaus (318), Alemanya (280), Països Baixos (280) o la Xina (35).

Durant els mesos de juliol i agost d'enguany, l'idioma que més sessions ha provocat a la pàgina web vilanovaturisme.cat ha estat el castellà (19.824) seguit del francès (5.565), el català (5.064), l'anglès (3.082) i altres (3.438)

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00