Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

12/02/2015

La disgrafia o mala lletra en els infants, objecte d'un estudi i tema de la pròxima conferència del CUM

El Campus Universitari de la Mediterrània ha programat per dijous 19 de febrer la conferència 'La disgrafia a l'escola, què és, com detectar-la i com prevenir-la?'. La ponent, Ana López, és autora d'un estudi sobre disgrafia a lescola.

Dijous vinent, 19 de febrer, l'auditori de Neàpolis acollirà la conferència del Campus Universitari de la Mediterrània 'La disgrafia a l'escola, què és, com detectar-la i com prevenir-la?' a càrrec d'Ana López, directora del gabinet de Grafologia Aplicada +grafo. Prèviament, aquest dimecres la ponent ha presentat l'estudi 'La disgrafia a l'escola, a la comarca del Garraf' realitzat sobre una mostra de gairebé 500 alumnes de 5è i 6è de primària d'escoles públiques i concertades de la comarca del Garraf.

A la presentació de l'estudi, hi ha assistit la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Ariadna Llorens, qui ha destacat "el rigor científic i metodològic emprat" i el fet que l'estudi hagi comptat amb la col·laboració dels centres educatius de la ciutat i de la comarca. Per a la regidora Llorens, aquest estudi "està en la línia de treball que ha impulsat la Regidoria d'Edudació amb l'objectiu de lluitar contra el fracàs escolar". Segons la regidora Llorens, "la lluita contra la disgrafia té repercussions directes en l'èxit escolar".

L'estudi sobre la disgrafia a l'escola ha estat presentat a la regidora d'Educació de la capital del Garraf i també al departament d'Ensenyament de la Generalitat. El treball fa una anàlisi de la situació que hi ha a la ciutat i a la comarca i aporta solucions sobre com es pot millorar la disgrafia en les etapes més incipients. Durant la presentació de l'estudi, Ana López ha explicat que "la disgrafia és la dificultat dels infants de fer un traç ferm, amb retocs, amb moltes angulositats". En aquest sentit, Ana López ha destacat que l'etapa on ja es pot determinar la presència de disgrafia és la que correspon a 5è i 6è de primària, ja que anteriorment encara hi dominen aspectes genètics en l'escriptura. Pel que fa a l'estudi, Ana López ha manifestat que "dels 462 alumnes que han conformat la mostra, un 40% presenten una escriptura deficient". Algunes de les conclusions fan referència al fet que "ser dretà o esquerrà no és un factor determinant; la prensió del llapis o bolígraf pot interferir en infants amb indicis de disgrafia o disgrafia moderada i que més del 40% dels infants estudiats mantenen una postura corporal inadequada mentre escriuen, la qual cosa incrementa els indicis de disgrafia".

Quant a les recomanacions, la dirctora del gabinet +grafo ha explicat que la intervenció dels agents educatius, en una primera etapa de l'aprenentatge, pot fer reduir el nombre de nens i nenes amb disgrafia. Entre els aspectes a tenir en compte, Ana López ha parlat de "l'adquisició d'hàbits posturals del cos i de la mà; una bona col·locació del paper, una correcta prensió del llapis o bolígraf i una bona interiorització del moviment gràfic correcte, d'esquerre a dreta".
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00