Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

11/03/2016

El pressupost destinat als ajuts econòmics d'urgència social augmenta un 65 per cent respecte el 2014

El servei de teleassistència ha atès 1.222 usuaris el 2015    El servei de teleassistència ha atès 1.222 usuaris el 2015

Els serveis socials municipals atenen més de 7 mil persones durant el 2015

Els serveis socials de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú han fet balanç de les dades del 2015, un any en que ha augmentat un 65 per cent la despesa en ajuts econòmics d'urgència social.
Segons la regidora de Serveis Socials i Salut, Gisela Vargas, “hem hagut de reaccionar de manera molt més ràpida a una creixent necessitat de la ciutadania incrementant els ajuts d'urgència a les famílies, per atendre casos en matèria d'habitatge, subministraments i qüestions relacionades amb el manteniment de l'habitatge habitual”.

Així, els serveis socials municipals han donat durant el 2015 1.359 ajuts econòmics d'urgència social per import de 254.124 euros, distribuïts de la següent manera: 526 ajuts en subministraments (aigua, electricitat i gas), el que suposa 87.230 euros i un 34,3% de la despesa en aquest concepte. En habitatge (pagament del lloguer, hipoteca, acondicionament de la llar o allotjament temporal), s'han donat 172 ajuts per valor de 112.132 euros, un 44,1% del pressupost. La resta dels ajuts són en altres tipus de despeses (aliments, transport,...), i se n'han donat 661, per valor de 54.762 euros i un 21,5% del pressupost.

Pel que fa als Equips Bàsics d'Atenció Social, han intervingut aquest 2015 en 2.876 expedients, i han atès 7.085 persones (un 10,78% de la població). En total, han intervingut en 1.835 situacions noves al llarg de tot l'any, famílies que s'han adreçat per primera vegada al servei o bé han tornat a demanar la intervenció dels serveis socials municipals després de mesos de no fer-ho.

Pel que fa a les principals problemàtiques detectades, el gruix important està en les problemàtiques derivades de la situació econòmica de les famílies fruit de situacions d'atur (amb o sense subsidi), ingressos insuficients, sense ingressos o amb deutes. També s'atén moltes persones amb malalties cròniques, o usuaris amb dificultats en les relacions familiars. Finalment, destaquen els més de 200 casos de persones que viuen soles i necessiten algun tipus de suport.

Les intervencions s'articulen a través de les demandes que les persones i/o famílies interessades fan als propis serveis, de les demandes traslladades per altres agents (públics o privats) de l'àmbit del benestar, l'educació, la salut, l'habitatge i el treball, i a partir de la detecció de possibles situacions de necessitat a instància pròpia i a partir del coneixement directe de la comunitat.

Els serveis socials d'atenció primària atenen en un primer nivell totes les demandes i necessitats socials del ciutadans, fent un primer diagnòstic i pla d'actuació, i aplicant els programes i recursos a l'abast. Quan la problemàtica o necessitat supera les seves possibilitats d'intervenció, deriven el cas als serveis especialitzats. Atenen tots els grups de població (gent gran, persones amb discapacitat, infància, etc.) i tot tipus de problemàtiques (econòmiques, en relació a l'habitatge, de tipus laboral, en relació a la salut, discapacitats i toxicomanies, problemes de salut mental, dificultats en l'aprenentatge, inadaptació social, maltractaments i violència familiar, etc.)

Pel que fa als serveis socials d'atenció especialitzada, les dades del 2015 dels Serveis d'Infància i Adolescència mostren que el Servei Nadó ha atès 33 usuaris, el servei Racó dels Menuts 71, i els Centres Oberts han atès 175 infants i adolescents i les seves famílies aquest 2015.
En el cas del servei de mesures alternatives, hi ha hagut 32 casos nous de joves i 30 d'adults.

Pel que fa als serveis de dependència i gent gran, i amb l'objectiu de donar suport a les situacions en el propi domicili, s'han atès 258 usuaris mitjançant el recurs del servei d'atenció domiciliària, que ofereix neteja de la llar i atenció de treballadores familiars, amb un total de 26.975 hores. Concretament, el servei de neteja de la llar ha atès 127 famílies en 5.006 hores. I el servei d'àpats a domicili ha tingut el 2015 58 usuaris, als quals ha servit un total de 9.546 àpats. Pel que fa al menjador social de Can Pahissa, hi han passat 74 usuaris, que han rebut 14.634 àpats. Finalment, els usuaris del servei de teleassistència han estat 1.222 durant el 2015, any durant el qual s'ha aconseguit l'objectiu de no generar llista d'espera i poder oferir el servei a tots aquells casos on és necessari.

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00