Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

20/09/2016

Oferir qualitat en l'experiència turística, una de les claus del Pla de Màrqueting Turístic de VNG

Presentació del Pla de Màrqueting Turístic, aquest matí    Presentació del Pla de Màrqueting Turístic, aquest matí

L'alcaldessa Neus Lloveras remarca que per primera vegada la ciutat té una estratègia de turisme

L'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, i la regidora Ariadna Llorens, com a presidenta de l'Àrea de Promoció econòmica, ocupació i innovació, han presentat avui el Pla de Màrqueting Turístic 2017-2020, que defineix l'estratègia de la ciutat per posicionar-se com a destinació turística i enfortir l'activitat econòmica d'aquest sector.

El document, previst en les accions del Pla d'Actuació Municipal per aquest mandat, conté una anàlisi de la situació actual del sector del turisme a la ciutat i ofereix una proposta d'estratègia, amb 50 accions a desenvolupar en els propers tres anys. L'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, ha ressaltat que "per primera vegada la ciutat té una estratègia en turisme", un document que planifica a mitjà termini les polítiques per potenciar aquest subsector de l'economia a Vilanova i la Geltrú.

Una de les principals conclusions del Pla és que la ciutat ha d'apostar per la qualitat més que per la quantitat, "no es tracta d'anar a buscar turisme, sinó que el turisme que ve quedi encantat", ha manifestat l'alcaldessa. En aquesta línia, el pla marca una fita d'increment de visitants moderada, del 20% en tres anys, però amb el repte que sigui fora de l'estacionalitat turística clàssica.

L'estratègia turística de Vilanova i la Geltrú també té una marcada "voluntat de sostenibilitat", tal com ha destacat la regidora Ariadna Llorens. "Cal que generi riquesa, però que no ens faci perdre l'autenticitat", ha afirmat, alhora que ha recordat la fortalesa de la ciutat en altres àmbits, com l'industrial, el del coneixement i la recerca, el social o el cultural. "El turisme ha de sumar, però no ens hem de convertir en una ciutat turística, sinó en una ciutat amb turisme", ha expressat Llorens.

Una de les primeres accions que es portarà a terme, segons Neus Lloveras, és definir la marca de ciutat, que unifiqui el missatge de com és i què ofereix Vilanova i la Geltrú. D'altra banda, també és veu la necessitat d'innovar en l'oferta de productes, experiències "que provoquin emocions".

El Pla preveu una llista d'accions i els terminis per executar-les, que van des de la formació específica al personal municipal, a avançar en la reputació online, crear un centre d'atenció integral al visitant, planificar paquets d'accions per consolidar la Destinació Turística Familiar, o treballar per obtenir el segell de Destinació Turística Esportiva, entre d'altres. Per al desenvolupament del Pla és necessària una estreta col·laboració amb els gremis i entitats del sector, ha afirmat l'alcaldessa, tal com s'ha tingut en compte en els darrers anys.

L'estratègia i el programa d'accions del Pla de Màrqueting Turístic sorgeix d'una anàlisi profunda de la situació actual del turisme de la ciutat. En aquest sentit, Ariadna Llorens ha apuntat algunes dades, com que gairebé el 50% dels visitants a Vilanova i la Geltrú són famílies, que el 60% són estrangers provinents de països europeus i que gairebé el 40% vénen per recomanació.

Així mateix, el Pla analitza les debilitats de la ciutat, com l'escassa oferta hotelera, la marca massa difusa o que el turisme que ve fa poca despesa, però també posa en valor les fortaleses, com el front marítim, la singularitat de zones com la Geltrú, el comerç, el patrimoni i les festes, o l'aposta pel coneixement.

El Pla de Màrqueting Turístic ha estat elaborat en el primer semestre d'enguany per l'empresa Jordi Blanch Consulting, escollida en un procés de selecció, i és subvencionat en un 70% per la Diputació de Barcelona. Podeu consultar el document aquí.

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00