Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

20/12/2016

L'Oficina d'Atenció Ciutadana fa 10 anys

L'OAC fa 10 anys

L'alcaldessa de VNG en ressalta la importància com a primera línia de la relació de l'administració amb la ciutadania

L'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú compleix avui, 20 de desembre, 10 anys de la seva obertura. El govern municipal ha volgut fer balanç d'aquest aniversari, tot valorant l'evolució que ha viscut el servei i el moment d'actualització tecnològica que està experimentant. L'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, ha ressaltat el "servei indispensable que ofereix l'OAC, com a primera línia de relació de l'Ajuntament amb la ciutadania".

L'any 2006, l'obertura de l'OAC va significar un salt qualitatiu en l'atenció ciutadana. S'establia un punt de referència per relacionar-se amb l'Ajuntament, on es podia sol·licitar informació i gestionar tràmits, evitant desplaçaments pels diferents departaments municipals. D'altra banda, s'habilitava un punt accessible i confortable per a l'atenció ciutadana, s'ampliava l'horari d'atenció, de matí i tarda els dies laborables i els dissabtes al matí, i s'incrementaven fins a 9 els punts simultanis d'atenció ciutadana.

L'OAC va començar gestionant 44 tràmits de 15 serveis municipals. A l'actualitat ofereix la totalitat de tràmits municipals, uns 160, excepte aquells que necessiten una avaluació tècnica específica (llicència d'obres majors, llicència d'activitats i tràmits de serveis socials). Entre els tràmits més habituals que gestiona cada any hi ha els relacionats amb el padró (42.751 en el que portem de 2016) i les demandes d'informació (35.055).

També es realitzen nombroses compulses de documents, es lliuren targetes de VNG Aparcaments i del Carnet Actiu, i es tramiten un nombre important de sol·licituds per al mercat de segona mà i per al registre d'animals de companyia, entre d'altres. Tota la informació es pot consultar ampliada en aquest dossier .

Neus Lloveras celebra els 10 anys de l'OACL'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú ha parlat també del futur de l'OAC. En aquests moments es troba en ple procés d'adaptació a plataformes electròniques, que facilitin la relació de la ciutadania amb l'Ajuntament a distància, un requisit que ve marcat per llei i també pels nous hàbits de la societat. Com a primer pas, l'Ajuntament ha posat en marxa recentment una nova versió de la carpeta ciutadana que funciona amb codi personal, amb l'objectiu de facilitar la tramitació per via electrònica de manera més senzilla que amb certificat digital.

Així mateix, ha recordat l'alcaldessa, el Pla d'Actuació Municipal 2015-2019 preveu una descentralització de l'OAC, que de manera coordinada amb l'ampliació dels tràmits realitzables electrònicament, ha de permetre fer encara més propera, accessible i còmoda la relació de la ciutadania amb l'administració municipal.

Podeu ampliar la informació en aquest dossier sobre el 10è aniversari de l'OAC .

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00