Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

15/03/2016

L'OMIC compleix 30 anys i presenta la memòria de 2015

Roda de premsa sobre la memòria de l'OMIC L'alcaldessa, Neus Lloveras, en roda de premsa aquest matí

L'oficina aconsegueix rescabalar més de 126.000 euros per als consumidors al llarg de l'any passat

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor compleix avui 30 anys. L'OMIC es va obrir a Vilanova i la Geltrú el 15 de març de 1986, coincidint amb el Dia Mundial del Consumidor. L'alcaldessa de la ciutat, Neus Lloveras, ha volgut destacar que "al llarg d'aquests 30 anys, l'OMIC ha esdevingut un recurs de referència per a la ciutadania. Ho demostra el fet que al llarg d'aquest temps han passat més de 53.000 persones per l'oficina, és un servei que s'ha guanyat la credibilitat dels seus usuaris i usuàries."

Al llarg de 2015 l'OMIC ha atès 2.032 consultes i reclamacions, de les quals 1.484 han estat reclamacions amb mediacions, 363 informacions, i 66 expedients sancionadors, entre les activitats més usuals. Destaca el fet que l'OMIC ha aconseguit un rescabalament econòmic de 126.233 euros pels consumidors usuaris de l'oficina. Aquesta xifra de diners recuperats per reclamacions és la més elevada que s'ha aconseguit en la història de l'OMIC. D'altra banda, Eugènia Ribalta, responsable de l'OMIC, preveu que bona part de les reclamacions del 2016 tindran a veure amb el mal funcionament dels comptadors digitals d'electricitat. També ha aconsellat als consumidors llogar i no comprar aquests comptadors.

Les principals consultes o reclamacions per sectors durant 2015 han estat, com ja ve sent habitual, la telefonia fixa (474) i la telefonia mòbil (356), seguit dels serveis d'electricitat (200), de les entitats bancàries (132) i del comerç en establiments (100). La via que han utilitzat els usuaris per relacionar-se amb l'OMIC ha estat sobretot presencial (1.104), seguida de molt a prop per la instància o el correu electrònic (917), mentre que la via telefònica és la menys usada (11). En total s'han atès 1.980 usuaris de Vilanova i la Geltrú, 308 de la comarca i 14 de forma de la comarca. 

Podeu consultar la memòria completa de l'OMIC 2015 a http://www.vilanova.cat/doc/doc_37915121_1.pdf
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00