Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

06/02/2015

Sessions informatives sobre l'Impost de Societats i la Llei de Transparència adreçades a associacions

Es faran dues sessions informatives  Es faran dues sessions informatives

Per a la primera, que es farà el dia 26 de febrer a l'Auditori Eduard Toldrà, cal inscriure's abans del dia 25

A finals de 2014 el Govern de l'Estat aprovava la Llei 27/2014 de l'Impost sobre Societats i, la Generalitat de Catalunya, la Llei 19/2014 de Transparència, accés a la informació i bon govern. Ambdues lleis comporten importants canvis en la gestió de les entitats i associacions sense ànim de lucre. Aquestes transcendents novetats s'han d'aplicar a partir d'ara de forma gradual.

Per exemple, la reforma fiscal obliga a totes les entitats a presentar la declaració de l'Impost de Societats, amb independència del seu volum pressupostari i de si fan alguna activitat econòmica o no. Per fer-ho, caldrà que la comptabilitat es porti en la modalitat de doble partida, de disposar d'un certificat digital i fer de forma telemàtica la tramitació dels diferents models de l'Agència Tributària.

Per tal d'ajudar a les entitats a conèixer quins són els principals canvis, com les afecta i què cal fer al respecte, l'Ajuntament ha previst una sèrie d'accions al municipi. Per una banda, una sessió informativa adreçada a totes les associacions i entitats de la vila, programada pel dijous 26 de febrer de 18.30 a 20.30 h, a l'Auditori Eduard Toldrà. La inscripció, gratuïta, cal formalitzar-la mitjançant la Carpeta Ciutadana , o bé, presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, a la planta baixa de la Casa Consistorial, o a qualsevol dels Centres Cívics Municipals. El termini d'inscripció s'inicia avui i finalitza el dimecres 25 de febrer.

Aquelles entitats que no puguin participar en aquesta sessió encara disposaran d'una segona oportunitat, en aquest cas organitzada per la Generalitat de Catalunya, el 19 de març de 18 a 20 h, a la Casa del Mar del passeig Marítim, núm. 63. Les inscripcions es poden fer mitjançant el web www.voluntariat.org.

Des de l'Ajuntament es vol fer especial èmfasi en remarcar que aquestes lleis són d'aplicació per a totes les entitats; només restaran excloses les que hagin procedit a la seva dissolució, presentant la corresponent instància al Registre d'Entitats Jurídiques de la Generalitat de Catalunya i notificant-ho a Hisenda mitjançant la baixa del NIF en el model 036.
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00