Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

09/01/2013

Èxit de la campanya de Nadal a Vilanova i la Geltrú

L'equip de govern fa una valoració molt positiva de les diverses iniciatives endegades al voltant de Nadal   L'equip de govern fa una valoració molt positiva de les diverses iniciatives endegades al voltant de Nadal

L'equip de govern es mostra molt satisfet de les iniciatives comercials, culturals i solidàries que s'han dut a terme els darrers dies a la ciutat

El govern vilanoví ha valorat aquest matí en roda de premsa les diverses accions de la campanya de Nadal a la ciutat, que giraven al voltant de 3 eixos.
Pel que fa al comercial, l'alcaldessa Neus Lloveras ha afirmat que "A més de definir-nos com a capital comercial hem d'exercir-ne, i aquest Nadal hem exercit de ciutat amb vocació de capitalitat i de tenir un paper central en el mapa de ciutats mitjanes de Catalunya".

En aquest sentit, ha explicat que aquest Nadal al carrer hi ha hagut activitats de dinamització comercial per valor de 85.000 euros: 50.000 destinats a la pista de gel (incloent la contractació de set treballadors de la ciutat), 15.000 per a la il·luminació de Nadal (que enguany s'ha ampliat al passeig del Carme, el passeig Marítim i la rambla de la Pau, a banda dels carrers dels principals eixos comercials), 12.000 per al lloguer de les casetes dels mercadets de Nadal a la plaça de les Neus i la rambla Principal, 2.000 per instal·lar l'arbre de Nadal a la plaça de les Neus, 800 euros per la banda municipal, i altres despeses en publicitat. Cal destacar que, de tot aquest cost, l'Ajuntament hi ha destinat menys de 10.000 euros, ja que la resta han estat pagats per espònsors i altres administracions.

Pel que fa a les accions concretes de dinamització comercial, especial menció mereix la pista de patinatge sobre gel, que segons els comerciants ha ajudat a atraure públic i dinamitzar campanya comercial. Hi han patinat 16.000 persones, moltes d'elles de fora la ciutat, i ha comptat amb la implicació del comerç local (ViU Comerç), que ha obsequiat els patinadors amb 85.000 minuts gratuïts, i ha ajudat a dinamitzar el centre comercial a cel obert.

L'arbre de Nadal de la plaça de les Neus ha aconseguit crear al seu voltant un nou emplaçament que ha ajudat a generar un circuit de trànsit comercial.

A més, també s'ha fet una campanya de comunicació del comerç de proximitat. Vilanova i la Geltrú ha estat una de les ciutats seleccionades per la Diputació de Barcelona per participar en la campanya "Comerç proper, comerç al teu municipi: tot el què necessites a les teves mans". En total s'han repartit 4.000 bosses de compra, 1.000 cartells i postals, i s'han instal·lat 50 banderoles.

Pel que fa a la campanya de vendes i negoci comercial, els comerciants valoren molt positivament aquestes accions, que han ajudat a esmorteïr la baixada de vendes deguda a la crisi. Les vendes s'han concentrat al voltant dels dies festius, i si bé s'ha reduït l'import mitjà del tiquet de compra, ha augmentat el volum de compradors.
El mercat de Nadal d'artesania, del petit regal i dels pintors aficionats de la ciutat ha comptat amb 32 parades d'una previsió màxima de 35, amb qualitat i varietat de producte. Un 90% són artesans i paradistes de Vilanova i la Geltrú i la comarca, i la majoria han mostrat intenció de repetir, satisfets per les parades de fusta, l'emplaçament, i l'ambient nadalenc atractiu.

Activitats culturals

Pel que fa a les activitats culturals, la regidora Marijó Riba ha explicat que "malgrat la reducció de pressupost, el resultat final ha estat molt lluït gràcies a la col·laboració de músics i entitats com l'Associació dels Tres Tombs o l'Estaquirot". Cal recordar que enguany s'havia reduït el pressupost de 40.000 a 25.000 euros.

Menció especial mereix la Cavalcada de Reis, que ha introduït alguns canvis significatius que han estat valorats molt positivament per participants i públic. La nova ubicació a la plaça de la Vila, amb una passarel·la central per als Reis, va donar major visibilitat i protagonisme a un dels moments més esperats del dia.

Actes com el tradicional concert de Sant Esteve o l'exposició de pessebres s'han omplert de públic un any més.

Solidaritat

El darrer dels eixos de la campanya de Nadal a la ciutat és el de la solidaritat. Les diverses campanyes que s'han dut a terme durant aquests dies, centrades sobretot en la recollida d'aliments i de joguines, han estat tot un èxit. A l'espera de fer un recompte definitiu, la Creu Roja, que s'encarrega de la recollida, es mostra molt satisfeta. Destaca també el fet que, més enllà dels llocs oficials de recollida, altres entitats i comerços han expressat la seva voluntat de col·laborar i s'han articulat altres iniciatives solidàries espontànies. En aquest sentit, Neus Lloveras ha recordat que "quan es tracta de solidaritat, i s'ha demostrat una vegada més, els ciutadans i ciutadanes de Vilanova i la Geltrú s'apunten a la primera".
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00