Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

23/07/2014

La campanya d'estiu a Vilanova i la Geltrú presenta noves propostes

S'editarà un fulletó d'activitats en quatre idiomes

El regidor de Promoció Econòmica i Turisme de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Gerard Figueras, ha fet una valoració del que serà la campanya d'estiu al voltant de la ciutat. En primer lloc ha volgut destacar el fet que la campanya segueix tenint com a lema el "Vilanova i la Geltrú, porta al mediterrani" que ja s'ha consolidat com a marca de ciutat. Aquesta marca però anirà acompanyada d'un seguit d'activitats i propostes. Enguany està a punt de sortir un recull d'activitats de tota mena que es fan a la ciutat els mesos d'agost i setembre. Aquesta publicació es farà en format paper i es podrà llegir en català, castellà, anglès i francès. Aquest extens fulletó es podrà trobar a les oficines d'informació, als establiments locals de comerç, hoteleria, restauració i càmpings. Figueras també va destacar la millora del web vilanovaturisme.cat i el fet que la APP Vilanova+ hagi estat redissenyada i millorada.

Entre les accions més destacades de l'estiu a Vilanova i la Geltrú, Gerard Figueras va destacar la nova senyalització direccional per a vianants que es començarà a instal·lar el proper dilluns i que servirà per una millor connectivitat entre la zona de mar i el centre de la ciutat. També va parlar de la nova proposta de cinc informadores turístiques al carrer fins a finals de l'agost, de la creació de nous itineraris urbans i visites guiades, de la posada en valor dels habitatges d'us turístic, de la proposta dels Espais Vius amb Música a diferents indrets de la ciutat; i de la millora de l'aparcament a la zona marítima amb la reobertura del pàrquing de la zona d'Adarró els caps de setmana i del nou espai que ha generat la no existència de la reixa portuària.

Figueras explicà que totes aquestes accions volen ser també explicades "a les diferents xarxes socials, però també als mitjans de Comunicació de l'Eix Diagonal i de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Tot plegat ha estat una feina que s'ha fet amb molta cura i planificació, fruit del treball conjunt entre els sector públic i el privat. El diàleg constant entre l'Ajuntament i Viu comerç, el Gremi d'Hoteleria i Restauració, el Menja't Vilanova, l'Estació Nàutica o l'ADEG, ha fet que tots aquests projectes esdevinguin una realitat. Estem recollint els fruits que hem anat sembrant a FITUR, al SICT, a les fires de Manresa o de Vilafranca del Penedès, amb propostes com les del primer turista de l'estiu que han servit per obrir i promocionar la temporada d'estiu".

El president de l'Estació Nàutica de Vilanova i la Geltrú, Carlos Díaz, va assenyalar que hi ha hagut "millores substancials en la rebuda dels visitants i que l'Oficina de Turisme està tenint una activitat superior al 30% respecte de l'any passat a aquestes alçades". Respecte de l'ocupació, Carlos Díaz va explicar que el juliol està seguint les expectatives generades i que les reserves s'estan produint malgrat que sigui al darrer moment. "Creiem que es tracta d'un canvi de tendència ja que els visitants prenen la decisió de venir a darrera hora". El president de l'Estació Nàutica també va destacar algunes accions noves com els tours turístics amb Monbús, ja en funcionament, o algunes que s'estan preparant com les sortides amb llanxa motora d'alta velocitat o l'ús de vehicles elèctrics. Díaz va anunciar finalment que la Campanya de la Gamba de Vilanova es tornarà a repetir però que el seu inici es produirà al llarg de la segona quinzena de setembre i es perllongarà fins l'octubre.

Xavier Arrojo, gerent de Viu Comerç, destacà el fet que des del mes de maig s'ha tornat a repetir la formació en idiomes dels comerciants per tal de poder atendre millor al visitants. També va voler parlar de la fira del comerç local que es va fer fa un dies al càmping Vilanova Park. "Es va tractar d'una experiència pilot que va servir per apropar i donar a conèixer l'oferta comercial de la ciutat als usuaris del càmping. Encara estem fent una valoració, però tot i que corregirem algunes coses, aquesta serà una experiència a repetir durant els pròxims anys". Viu Comerç també organitzarà la fira Fora Estocs el pròxim dissabte 30 d'agost, i al llarg de tot l'estiu posarà en marxa el Espais Vius amb Música, experiència que ja va portar músics de carrers a la ciutat, de manera organitzada, per primera vegada aquest Nadal. "La Fira Fora Estocs arriba a la seva onzena edició amb molt bona acceptació i valoració per part del públic local, però també ens consta que es una oferta molt atractiva per la comarca i més enllà. Per altra banda, repetim l'experiència dels Espais Vius amb Música ara a l'estiu perquè creiem que farà que passejar per la ciutat serà encara més agradable". Arrojo també va voler fer un incís en la nova senyalització direccional per a vianants que "farà que la zona de mar i del passeig estigui millor connectada amb el centre i amb els seus eixos comercials".

Des de l'empresa ARC Gestió Cultural, Jordi Pérez va presentar els nous itineraris urbans que s'estan duent a terme aquest estiu a Vilanova i la Geltrú. "Creiem que era necessari cobrir la mancança de tenir la possibilitat de rebre una explicació històrica de la ciutat. Per això s'han creat rutes i diferents activitats que estan despertant força interès, no només entre els visitants, sinó també entre els vilanovins".
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00