Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

20/04/2017

Vilanova i la Geltrú registra un 100% d'ocupació hotelera el divendres i el dissabte de Setmana Santa

L’ocupació total entre dijous i diumenge va ser del 80% als hotels i del 91% als càmpings

Les pernoctacions durant el divendres i dissabte de Setmana Santa a Vilanova i la Geltrú va ser pràcticament del 100% tant a hotels com a càmpings. Segons les dades que han facilitat i les Oficines Municipals de Turisme, si l'ocupació es compta de dijous a diumenge, també es registren unes xifres molt positives d'un 80% a hotels i d'un 91% a càmpings.

Juan Luís Ruiz, regidor de Promoció Econòmica, Nova Governança i Comunicació, ha fet una valoració favorable del turisme al llarg d'aquesta Setmana Santa a la Ciutat. Ruiz ha recaptat dades que també reflecteixen la impressió "del gremi d'Hostaleria de la Ciutat i de l'Estació Nàutica que, tot i no tenir xifres concretes, la majoria de restaurants consultats creuen que aquest període de vacances ha estat molt millor que l'any passat. Viu Comerç per la seva banda, ha afirmat que hi ha hagut més gent que l'any passat, més turisme del país que no pas estranger, i que les vendes han estat superiors a les de 2016.”

Ruiz ha volgut posar en valor tres factors a tenir en compte. El primer ha estat "que la climatologia al llarg del dies de vacances ha estat molt favorable i això és un fet molt important per als desplaçaments en aquestes dates." En segon lloc ha volgut posar en valor la bona feina que s'està duent "conjuntament entre el sector públic i el privat. Aquesta col·laboració continua i estructurada està ajudant a posicionar la ciutat al voltant del turisme tranquil." Finalment ha destacat que totes les dades i les impressions assenyalen que aquesta temporada "ha estat millor que la de l'any passat." Tot i això, Juan Luís Ruiz creu que "cal seguir treballant en l'àmbit del turisme, millorar els sistemes de recollida d'indicadors, i poder elaborar les estratègies que ens permetin dur a terme accions en la direcció adequada."

En aquest sentit, el regidor de Promoció Econòmica ha volgut destacat la feina que ja s'està fent des del Pla de Màrqueting Turístic de Vilanova i la Geltrú 2017 – 2010. "Aquest Pla ens ha d'ajudar a desestacionalitzar l'ocupació hotelera de la ciutat i augmentar-la en un 20% al llarg d'aquest període. També té com a propòsit el dissenyar una estratègia de marca clara, específica i duradora, que suposi el primer pas del posicionament de Vilanova i la Geltrú com a ciutat oberta i receptiva al turisme." El Pla de Màrqueting Turístic, amb els seus 20 programes i 50 accions, es pot consultar íntegrament AQUÍ

El regidor també ha volgut destacar el fet que a les Oficines de Turisme, tant la de Ribes Roges com la del Toc La Botiga, l'augment de visitants també ha estat notable. S'ha passat dels 318 de 2016 als 421 de 2017, la qual cosa representa un increment del 24,47% De les enquestes fetes a aquest visitants s'ha pogut comprovar que les principals procedències han estat les de Catalunya i Espanya amb un 72,4%, seguits de França amb un 27,6%. La procedència principal de les 105 enquestes fetes a Catalans i Espanyols, el 84,8% han estat catalans, seguits d'un 3,8% de Navarresos, un 2,8 d'aragonesos, i un 1,9% de valencians. Les principals visites de Catalunya, segons dades del gestor estadístic de les Oficines de Turisme han provingut de Barcelona, Manresa i Terrassa.

Quant a segments turístics és interessant destacar que a les Oficines de Turisme s'han produït 146 demandes al voltant del turisme cultural, 34 de turisme actiu, 29 de turisme de natura i 25 de shopping o compres. En aquest sentit, Juan Luís Ruiz ha volgut posar l'accent en el fet de "l'obertura del Museu del Ferrocarril el diumenge a la tarda, i de la resta dels museus el divendres al matí, ja que es van poder derivar moltes demandes de visites, sobretot de famílies."

Sobre la tipologia del visitant destaca el fet que s'han atès a 228 famílies, 124 parelles, 41 grups, i 18 persones que venien soles. Entre els serveis més demandat pels visitants destaca, molt per sobre dels altres, la restauració. També s'han detectat moltes consultes per preparar períodes de vacances en establiments que s'adaptin a motius molt determinats, però sobretot vacances amb nens.

En total, des de les Oficines de Turisme de la ciutat s'han realitzat un total de 381 enquestes de les que 74 corresponen a visitants que pernoctaven a la ciutat, mentre que la resta eren visitants de dia. Destaca el fet que la bona climatologia, que s'ha pogut gaudir al llarg d'aquest període, ha provocat que alguns turistes acudissin a les Oficines per tal de trobar un hotel o un càmping perquè volien continuar la seva estança a la ciutat i no l'havien contractada. També s'ha donat el cas que alguns hotels han demanat a les Oficines de Turisme saber quina disponibilitat de places hoteleres hi havia per enviar clients a altres allotjaments ja que ells estaven complerts.

En resum el nivell de pernoctacions ha estat molt alt, alguns dies al 100%, i s'ha produït també molt turisme de dia provinent de Catalunya, la qual cosa s'ha deixat notar en la restauració i el comerç. Es comença a assentar un turisme familiar amb interès per la cultura, la gastronomia, el comerç, la natura i la nàutica. Destaca també el fet que les destinacions turístiques més sol·licitades pel visitants, que pernocten a la nostra ciutat, han estat Barcelona, Catalunya Central i Costa Daurada, així com les poblacions turístiques de costa entre Vilanova i Tarragona, Tarragona, les zones d'interior per a conèixer la Ruta del Cister (Alt Camp, Conca de Barberà i Urgell) i el Delta d'Ebre.

Durant el període de Setmana Santa el web http://www.vilanovaturisme.cat/ca/home ha atès a 2.520 usuaris únics que han realitzat 3.003 sessions. S'han visitat 19.169 pàgines, amb una durada mitja de sessió de 3 minuts i 24 segons. Els blocs més visitats de la pàgina han estat el “Què visitar”, “On Menjar” i “Què fer”. Les pàgines més visitades han estat el calendari festiu, mar i platges, en família, compres, restaurants, i fires i festes. Per Juan Luís Ruiz aquestes dades estadístiques "son molt significatives i mostren els interessos de les persones que ens visiten."

Les sessions s'han iniciat principalment des de Barcelona capital (1241), de França (308) de la Comunitat de Madrid (115), del Regne Unit (106) i des de Vilanova i la Geltrú (139). També s'han iniciat sessions des d'Andalusia (40) Comunitat Valenciana (35) País Basc (32), Aragó (30), Alemanya (26), Estats Units (35) o els països escandinaus (39), entre molts d'altres.

Vilanova Turisme també té perfils a les xarxes socials com Facebook, Instagram i Twitter amb @vilanovaturisme. Destaca el fet que amb l'etiqueta #vilanovaturisme ja hi ha gairebé 1.500 fotografies etiquetades a Instagram
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00