Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

30/10/2014

Torna la campanya 'Demana-ho en català també'

La campanya s'engega la setmana vinent             La campanya s'engega la setmana vinent

Continua creixent la xarxa d'establiments de Vilanova i la Geltrú que faciliten l'ús del català en l'atenció als seus clients

Durant tot el mes de novembre, els aprenents de català de la capital del Garraf faran pràctiques lingüístiques en algun dels establiments que participen en la campanya "Demana-ho en català també!", que pretén facilitar l'ús del català entre la clientela i el personal que atén el públic. En aquesta iniciativa hi participaran 45 establiments, que col·laboren en el programa Voluntariat per la llengua (VxL) del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), i compta amb el suport de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

Català en un context real
Gràcies a la complicitat de la xarxa d'establiments col·laboradors (establiments que es comprometen a fer la primera atenció als clients en català i a mantenir aquesta llengua, sempre que sigui factible), durant tot el mes de novembre, els aprenents de català de la ciutat, sobretot alumnes dels cursos de les entitats que formen la Xarxa d'Entitats per la Llengua (XELL), podran participar en una pràctica de compra en català fora de l'aula. En concret, hi participaran els aprenents del Servei de Català del Garraf i Vilanova i la Geltrú, de l'Escola d'Adults Teresa Mañé, de l'entitat La Frontissa i de Càritas.
Mentre duri la campanya, Canal Blau TV emetrà un espot per promoure la participació dels aprenents de català en aquesta iniciativa. Qualsevol persona que no estigui fent un curs de llengua però que hi vulgui participar, s'hi ha d'inscriure al Servei de Català (rasa del Miquelet, 16), on rebrà el material corresponent: una fitxa de valoració de l'activitat i el carnet que s'ha de presentar als establiments visitats perquè hi posin un segell. 

Espot

Treball en xarxa
La xarxa d'establiments que s'han adherit al programa Voluntariat per la llengua i participen en la campanya són d'àmbits diversos: parades d'alimentació dels mercats municipals; supermercats; establiments de venda de pa, de roba, de material esportiu, de premsa, de llibres, de sabates, de material òptic, de vins i caves, de regals, i, fins i tot, una cafeteria. En total són 45 establiments, de 33 empreses, que estan repartits per tots els barris de la ciutat.

Se'n pot consultar la llista aquí

Cada establiment exhibirà un cartell amb l'eslògan "Demana-ho en català també!" amb un element representatiu de l'àmbit de cada establiment: un alvocat, una dessuadora, un tirabuixó, etc. 

demana tirabuixó

Aquesta campanya, organitzada pel Servei de Català i l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, es durà a terme a la ciutat per tercera vegada i representa la consolidació i ampliació progressiva d'una xarxa d'establiments que estan compromesos a facilitar l'ús del català amb els seus clients, sobretot amb les persones que estan aprenent la llengua.

El Consorci per a la Normalització Lingüística, creat l'any 1989 com a òrgan territorial d'aplicació a Catalunya de la política lingüística del Govern, està format actualment per la Generalitat de Catalunya, 97 ajuntaments, 37 consells comarcals i la Diputació de Girona. El Consorci desenvolupa estratègies i accions per garantir l'extensió territorial del coneixement i l'ús de la llengua catalana.

Més informació: www.cpnl.cat
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00