Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

15/12/2014

El web municipal vilanova.cat s'adapta a la consulta mitjançant dispositius mòbils

De les més de 64.000 consultes realitzades al novembre d'enguany, un 30% s'han fet a través de mòbil o tauleta

El web de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, www.vilanova.cat ha rebut durant el mes de novembre més de 64.500 visites, un 30% de les quals s'han realitzat mitjançant un dispositiu mòbil (smartphones i tablets).

La regidora d'Educació, Ocupació Tecnologies i Societat de la Informació, Ariadna Llorens ha explicat que "en els darrers tres anys s'han duplicat el nombre de visites a la pàgina web i les visites des de dispostius mòbils estan experimentant un creixement notable", aquest ha estat el principal argument pel qual des de la Regidoria de Tecnologies de la Informació i la Comunicació s'ha iniciat el procés d'adaptació del web municipal a aquest tipus de dispositius. Així mateix, Ariadna Llorens ha dit que l'adaptació s'està fent paulatinament i que és una feina intensa perquè el web municipal te més de 3.000 pagìnes html publicades. Aquesta tasca d'adaptació està liderada pel departament de Tecnologies de la Informació i la Comunicació i es realitza amb recursos municipals propis.

D'altra banda, Ariadna Llorens també ha anunciat que a partir d'avui es posa en marxa el nou programari de registre per gestionar el 'Llibre General d'entrada de Documents' a partir del qual s'inicien tots els tràmits i gestions administratives sol·licitades per la ciutadania. La regidora de Tecnologies de la Informació i la Comunicació ha qualificat aquesta millora "com una eina bàsica i molt important per tal de ser accessibles a la ciutadania". En aquest sentit, la regidora responsable del servei de Tecnologies de la Informació i la Comunicació ha explicat que l'objectiu "és avançar cap a la finalització de la utilització del paper" fent servir la digitalització que permet també fer "un control i un seguiment del procés de la demanda per part del ciutadà on line". Aquest procés es realitza mitjançant l'ús de la Carpeta Ciutadana.

Sobre aquesta qüestió també ha parlat el cap de servei de Tecnologies de la Informació i la Comunicació de l'Ajuntament de VNG, Tomàs Prados qui ha dit que "aquesta és la principal peça d'un procés de renovació que es farà durant tot el 2015 amb l'objectiu de modernitzar el programari municipal de gestió administrativa". A més, mitjançant aquesta eina s'accelera el registre i tramitació de la documentació cap als diferents departaments i també s'incrementa la rapidesa en la resposta als ciutadans. En aquest sentit, l'objectiu "és arribar a l'expedient electrònic, al qual a partir d'ara se li donarà un nou impuls". A més, entre les novetats tecnològiques que es realitzaran a partir del 2015, Tomàs Prados ha destacat que es "renovarà el programari de tramitació d'expedients i també el software de gestió d'òrgans col·legiats com per exemple la Junta de Govern Local i el Ple".

© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00