Hemeroteca

Mapa web

Índex alfabètic

Ets a: Inici > Informació i actualitat > Notícies > Hemeroteca > Detall de la notícia

Hemeroteca

03/04/2014

La LOMCE i els sistemes internacionals d'avaluació centren la jornada de debat sobre el sistema educatiu de la Setmana Zona E

 D'esquerre a dreta, Ariadna Llorens, Miquel Garcia i Llorenç Rosselló      D'esquerre a dreta, Ariadna Llorens, Miquel Garcia i Llorenç Rosselló.

Especialistes sobre ambdues qüestions parlen a Vilanova i la Geltrú sobre les repercussions de la nova llei d'educació i la lectura què cal fer sobre determinats informes, com l'informe PISA

La jornada de debat sobre el sistema educatiu va centrar l'activitat de la Setmana Zona E d'ahir dimecres 3 d'abril. El director general de Centres concertats i privats del Departament d'Ensenyament de la Generalitat, Miquel Garcia i el representant del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu de Departament d'Ensenyament de la Generalitat, Llorenç Rosselló van parlar respectivament sobre la LOMCE i sobre els diferents sistemes internacionals d'avaluació de la qualitat educativa i més concretament sobre els resultats que presenta periòdicament l'informe PISA.

La primera tinenta d'alcaldia i regidora d'Educació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Ariadna Llorens va presentar la jornada formativa que s'adreçava principalment a professionals del sector de l'educació i la pedagogia. Per a la regidora d'Educació "poder comptar amb dos professionals de l'educació especialitzats en dues qüestions tant determinants i amb tanta afectació sobre el sistema educatiu com són la LOMCE i l'informe PISA pot ajudar a entendre les situacions que envolten a l'actualitat el sistema educatiu al país i a l'estat". En aquest sentit la regidora d'Educació de VNG va coincidir amb algunes de les intervencions sobre les diferents lectures que es poden fer dels informes sobre la qualitat del sistema educatiu. Sobre aquesta qüestió i en clau local, Ariadna Llorens va afirmar que "Vilanova i la Geltrú és una ciutat que compta amb centres educatius d'alt nivell en totes les etapes formatives".

Quant a la LOMCE, Miquel Garcia va afirmar que "la llei, de fet no és una llei sinó una modificació de la LOE". En aquest sentit, Miquel Garcia va explicar que la nova llei té més incidència a secundària que no pas a primària i que respon "a la necessitat que té el govern de l'estat de treure bons resultats en els estudis d'avaluació internacionals". Sobre aquesta qüestió, segons el director general de Centres Concertats i Privats, "la LOMCE contempla que l'alumnat a partir de 3r d'ESO puguin iniciar un nou camí, l'FP bàsica de manera que l'alumnat amb pitjors resultats acadèmics pugui sortir del sistema educatiu i per tant ja no compti a efectes d'avaluacions internacionals”.

D'altra banda i més específicament sobre el sistemes internacionals d'avaluació, Llorenç Rosselló va explicar que en el cas de l'informe PISA, l'any 1997 es va realitzar la primera prova a instàncies de l'OCDE (organisme per a la cooperació econòmica i el desenvolupament) que no avalua currículums sinó competències i, concretament resultats sobre competències matemàtiques, de comprensió lectora i científiques. En relació als darrers resultats, Llorenç Rosselló va afirmar que "hem millorat en lectura, ens mantenim igual en matemàtiques i estem una mica pitjor en ciències". Sobre la situació catalana, "estem tan bé o malament com França o el Regne Unit". Finalment, Llorenç Rosselló va explicar que l'únic factor que es pot considerar determinant en relació al resultat acadèmic és el factor socioeconòmic.
© Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Plaça de la Vila, 8. 08800 Vilanova i la Geltrú Tel. 93 814 00 00