Biblioteca Municipal Joan Oliva i Milà Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

Biblioblog – Fora del prestatge

El joc a la primera infància

Llibres

El joc a la primera infància està destinat a pares, mares, educadors, i a les persones dinamitzadores d’activitats infantils en grups d’infants fins a 6 anys amb l’objectiu principal de respondre una qüestió fonamental: com intervé el joc en l’educació dels infants menors de sis anys des de la mirada pròpia de la teva influència de coneixement? Es una obra didàctica realitzada per catedràtics, especialistes, doctors, mestres, i les tres coordinadores del grau en Eduació Infantil de la Universitat Autònoma de Barcelona.

jocinfanciaUn joc cooperatiu. Té com a finalitat estimular el desenvolupament social afectiu i emocional i la creativitat infantil.

Un joc per a cada necessita. Analitza què es fa quan es juga i quines característiques té l’acció de jugar, així com planteja què fa un joc sigui joc, per acabar explicant què cal tenir en compte en dissenyar experiències de joc.

El joc: eina de desenvolupament i aprenentatge. Pretén descobrir les diferents dimensions del joc per seguir aprofundint-hi amb preguntes com: què es el joc?, quines potencialitats té el joc?, què implica jugar?, o quins tipus de jocs podem crear?

Quan el joc és un eix principal del projecte d’escola. A través d’exemples de situacions de joc que comporten aprenentatges, l’acció jugar és la manera natural d’aprendre.

Mirada matemàtica sobre els jocs que apareixen a la infància. Amb tres tipologies de joc: l’exploratori, el simbòlic i el reglat, que farà adonar-se dels vincles i connexions que hi ha amb determinats continguts conceptuals i procedimentals per gaudir i aprendre tot jugant.

Joc, llengua i literatura: de l’oralitat a la multimodalitat. S’analitza la relació entre el joc, la llengua oral i la literatura tradicional mitjançant la interacció personal, ampliant-se posteriorment amb el joc entre el nen, l’adult i els llibres per a primers lectors.

El joc corporal com a base de tots els jocs. Parteix de la idea de que el joc en general, i el joc corporal en particular, és una necessitat fonamental per a l’infant i ajuda a desenvolupar-se a nivell global a través d’una bona selecció d’espais i materials adequats.

El joc i la descoberta de l’entorn. S’introdueix el joc com a construcció social i cultural i de l’entorn i les experiències de vida com a objecte de joc. Es demana un retorn a una cultura de l’essencialitat pel que fa al joc a l’etapa infantil.

Pon-hi un cuc per l’Anton! Una passejada pel joc musical a l’etapa infantil Cal entendre el joc con un mitjà a partir del qual es propicia i sosté el desenvolupament cognitiu, el lingüístic, el social i l’emocional, es realitza a través del joc comunicatiu amb les moixaines i jocs de falda, jocs d’experimentació sonora i altres tipologies de jocs musicals.

Bloc

Blog del educador infantil

Biblioteca Joan Oliva i Milà
.

Cap comentari per ara. Tu pots ser el primer.

Deixa un comentari