Biblioteca Municipal Joan Oliva i Milà Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

Biblioblog – Fora del prestatge

El ángulo muerto. Aro Sáinz de la Maza

El angulo muerto_aro sainz de la mazaAro Sáinz de la Maza es confirma amb El ángulo muerto com un dels grans noms dins de la novel·la negra mediterrània. Va debutar amb El asesino de La Pedrera (2012), llibre en què s’estrenava amb el personatge de Milo Malart. Ara, a la Joan Oliva, és novetat la segona entrega de les aventures d’aquest inspector brillant i eficaç, lleial als seus amics i, com passa sovint en aquest gènere, amb una vida personal enrevessada.

logo blog genere negre_AMB LLETRESEn tots dos llibres, la trama a què s’haurà d’enfrontar en Milo Malart té lloc a la ciutat de Barcelona. Per aquest motiu, la participació d’Aro Sáinz de la Maza en la taula rodona Barcelona, capital catalana i europea del crim (literari, naturalment), que va tenir lloc durant la darrera edició de la BcNegra 2016, estava del tot justificada. A més a més de la ciutat triada, tant El asesino de La Pedrera com El ángulo muerto tenen en comú la corresponent dosi de crítica social centrada en la corrupció política i urbanística i en la crisi econòmica.

En El asesino de La Pedrera, novel·la que va aconseguir una menció especial del jurat del V Premi RBA de Novel·la Negra, l’assassí feia un macabre recorregut per les obres de Gaudí de la capital catalana. Ara, en El ángulo muerto, l’inspector s’haurà d’enfrontar a dos assassinats i a una cruel matança de gossos.

Entrevista amb l’autor Aro Sáinz de la Maza en què descriu el personatge de Milo Malart, protagonista de les novel·les El asesino de La Pedrera i, l’acabada de publicar, El ángulo muerto:

Aro Sáinz de la Maza va néixer a Barcelona l’any 1959. Fins ara, ha escrit novel·les, llibres de relats, reculls de contes i literatura juvenil. Compagina la tasca d’escriptor amb la d’editor, corrector i traductor. Alguns dels llibres que ha escrit són: Nada es azul (1997), La mujer de Judas (1998), El paseo de los tristes (2001), El jugador de frontón (2001) i La culpa la tiene la tonta de Eva (2002).

Llibres

  • El ángulo muerto
  • Cuentos de todos los colores
  • El jugador de frontó
  • Tot un món de contes
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

    No hi ha comentaris

    Amor a sang freda, Sílvia Romero

    LA TERTÚLIA
    Dimarts 17 de maig

    “Us demano una cosa: que comenteu la novel·la com si jo no hi fos”, ens demana la Sílvia Romero, que ha tingut la generositat d’assistir, com a autora invitada, a la darrera sessió del Club La Crisàlide del curs 2015-16. Ella en fou conductora molts anys i li he d’agrair que em passés el relleu, ja que si alguna cosa defineix un Club de Lectura és la seva conductora i les seves lectores i lectors.

    La sessió d’enguany congrega moltes emocions, la principal, la retrobada amb la Sílvia Romero, l’escriptora escollida per a la V Trobada Comarcal de Clubs de Lectura, que tindrà lloc el 3 de juny a Santa Margalida i els Monjos. crisalide Per això també ha vingut l’Imma Martínez, bibliotecària itinerant, que ens proposa de gravar una pregunta adreçada l’autora, que després es projectarà durant la Trobada. Per aquelles circumstàncies tristes de la vida, hem hagut d’ajornar la sessió, ja que es va morir el meu cunyat Alejandro a Madrid. No comptem tampoc amb la Gemma Capdet, de dol per la seva filla Mar, ni amb la Dolors Juan, que comparteix el dol i a més té la sessió del Club de Lectura de l’Aula de la Gent Gran, d’on ella és la conductora. Una altra lectora, Rosa Llop, ens informa de la malaurada mort del seu marit. Entre les parets blaves intentem defugir la inevitabilitat del destí i apel·lem a la companyonia, a la literatura, a la copeta de cava que ens ha preparat la Mari Carmen Quintana i els pastissets i dolços que ens han dut les estimades clubaires que han pogut venir: l’Anna Maria Montané, la Maria Teresa Ventosa, la Josefa Fonollosa, la Marta Gómez,la Soledad Marsal i l’Evelia Casado. La Mercè Porta ens va enviar una ressenya del llibre i les seves salutacions, com també enyorem la Maria Jesús Alonso, en Manuel Solé, la Paquita Puig, la Rosa Raventós, l’Elvira Díaz…Perdoneu-me, segur que em deixo algú. Tots fem el que podem! Que, en aquesta sessió, consisteix a comentar Amor a sang freda, la primera novel·la de la Sílvia Romero però també a fer-li preguntes, a demanar-li qui, com, quan, per què i de quina manera.

    Així doncs, una de les preguntes clau és per què en Gustau, el pervers antagonista, és tan negatiu i si hi ha hagut algun model…La Sílvia diu que no l’ha tret d’enlloc, però que sap que existeix i el coneix. noves dames del crimI per això li dóna el final que mereix. Hi ha també preguntes sobre la Sònia, la protagonista, hi estem interessades; l’autora ens respon que protagonitza Els artistes també paguem la hipoteca, una història publicada en el recull Les noves dames del crim, impulsat per Anna Maria Villalonga. La Sònia ha perdut ingenuïtat, com ja es veia, però encara en té massa com per fer-la protagonista d’una nova novel·la de la Sílvia. La inspectora Marga Campos segueix bé de salut, també apareix en el relat anterior. Parlem de les successives víctimes d’en Gustau: la Carla, la dona, la Rita, la veïna, la Rosa, la fillastra, la pròpia Sònia, que reacciona a temps, i ens preguntem què hi veuen, en aquest paio, unes dones tan diferents, d’on ve aquest atractiu que de vegades emanen els donjoans de la pitjor espècie.

    La Sílvia s’arronsa d’espatlles i ens diu que, precisament, per això n’ha volgut parlar, per descobrir-ho. Ens revela que sempre a les seves novel·les hi ha algú dolent molt dolent, pèrfid, que tanmateix sol rebre el seu càstig; que per escriure tan bé d’aquests personatges s’ha de posar a la seva pell; que, malgrat haver escrit sis novel·les, una obra de teatre (Verí) i moltes narracions, després d’aquesta, no hi canviaria gran cosa, potser només algunes repeticions i alguns detalls d’estil.

    És una autora d’històries dures, però àgilment escrites, que poden causar insomni en més d’una lectora (com ens confessa la Marta Gómez) i addicció en totes, fins que l’hem acabada no l’hem poguda deixar.

    Gràcies, Sílvia, per les teves paraules, la teva saviesa literària i el teu escalf humà. Gràcies, amigues i amics del Club, pel vostre escalf i la vostra ciència i paciència lectora. Gràcies, Imma, per tornar a venir a filmar la pregunta que adreçarem a la Sílvia i per quedar-te amb nosaltres. Gràcies a les bibliotecàries de la Joan Oliva, sempre atentes, abnegades i diligents, Esther i Fanny. Gràcies, Teresa, per fer-nos sentir a la Biblioteca Joan Oliva com a casa nostra. Ens retrobarem el 3 de juny, i després, fins al curs vinent!

    L’AUTORA
    Sílvia Romero

    Sílvia Romero i Olea (Barcelona, 3 d’abril de 1962) és una escriptora catalana. Ha escrit principalment novel·les, incloent novel·la negra, novel·la fantàstica i juvenil, però també contes, poesia i teatre. Va començar publicant contes infantils a la revista Tretzevents. Sillvia Romero i Olea - 400Ha guanyat diversos premis literaris, entre els quals destaquen el Premi de Narrativa Sebastià Juan Arbó per Ànima Mesquina el 2004, el Premi Ramon Roca Boncompte per la novel·la Júlia M el 2008, i, recentment, el 2013, el XVè Premi El Lector de l’Odissea per la novel·la El Plagi. Va ser presidenta de l’Associació de Relataires en Català des de juny de 2010 fins octubre de 2012. L’any 2012 va ser directora de la revista digital de literatura Lo Càntich i des de gener de 2014 forma part de l’Equip editor de la Revista de creació literària Inèdits.

    Des de 2008 es dedica a la conducció i coordinació de Clubs de lectura dins la Xarxa de Biblioteques, i ha treballat com a moderadora en els clubs de lectura La Crisàlide, de Vilanova i la Geltrú; Club de lectura d’adults, de Canyelles; Tardes literàries, de Sant Pere de Ribes; i Celler de lletres, de Sant Sadurní d’Anoia (d’aquests dos darrers encara n’és la moderadora). També forma part i participa activament en les tertúlies del grup de lectura “Psicoanàlisi i literatura”.

    En l’actualitat i des de 2013 col·labora en el programa cultural Tirant de llibres i en el programa infantil Contes per somiar, ambdós de Punt 7 Ràdio Sant Celoni. També col·labora en la revista Lo Càntich amb tres seccions pròpies: “Xarxa literària: blogs” , “La veu del traductor”, “Caducitat immediata”.

    L’any 2015 és nomenada escriptora de capçalera de la Biblioteca Ramon Bosch de Noya, de Sant Sadurní d’Anoia.

    L’OBRA
    Amor a sang freda

    La Sònia, una jove estudiant, coneix en Gustau, un home atractiu i més gran que ella, del qual s’enamora. Ell la captiva i la convenç per tal que sigui la seva amant. amor a sang freda_silvia romeroA partir d’aquí comencen els problemes per a la Sònia. Ella no s’adona de res, està molt enamorada i veu en el Gustau l’home de la seva vida. A poc a poc, es veu involucrada en una sèrie d’esdeveniments dels quals li costarà sortir. Anirà coneixent l’autèntic Gustau, un home egoista, fals, mentider i sense cap mena d’escrúpols. L’autora ens fa entrar en la intriga i ens enganxa capítol rere capítol a mesura que avancem en la lectura. Descriu molt bé els personatges, els espais i les situacions en les quals es va trobant la protagonista. El ritme narratiu es ràpid i precís amb un llenguatge planer i amb unes pinzellades d’ironia.

    És una història d’amor, de venjances, de desamor, de crims, de misteris, d’odi i de personatges peculiars, com la inspectora de policia Magda Campos.

    L’obra va ser finalista del II Premi Sèrie Negra de novel·la. Malgrat això, l’autora, en una entrevista publicada a la revista El Temps (febrer 2002), afirmava que la seva intenció no havia estat escriure una novel·la de trama policíaca, sinó descriure com l’amor pot privar-nos de veure la part fosca de les persones, i explorar fins a quin punt hi ha persones capaces de portar una doble vida. En paraules de la Sílvia Romero, “l’objectiu és explicar una història d’amor i desamor amb la persona equivocada”.

    Maria Rosa Nogué.
    La Crisàlide.

    Biblioteca Joan Oliva i Milà.

    No hi ha comentaris

    Setmana de la Natura

    La Setmana de la Natura tindrà lloc entre el 27 de maig i el 5 de juny d’enguany i promourà l’organització d’activitats arreu de Catalunya per viure la Terra i conscienciar la societat de la necessitat de conservar la natura i el territori. Aquesta iniciativa és a càrrec de la Xarxa de Voluntariat Ambiental de Catalunya (XVAC) i la Xarxa de Custòdia del Territori (XCT). La XVAC i la XCT són dues xarxes d’entitats sense ànim de lucre i de referència en el món de la conservació de la natura i del voluntariat ambiental a Catalunya, i compten amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i l’Obra Social “la Caixa”.

    banner_2-florLa Setmana de la Natura comptarà amb més de dos-centes activitats de la mà de més de cent-cinquanta entitats ambientals i organitzacions a tot Catalunya en el que seran deu dies plens d’activitats per gaudir de la natura en el seu sentit més ampli, amb excursions, tallers, visites guiades, exposicions, i activitats infantils. Un munt d’oportunitats per gaudir de la natura en família. En la inauguració es presentarà Tornar a la Natura, el nou llibre de Josep Gordi que exposa la relació dels humans amb la natura.

    En aquesta ocasió s’ha volgut fer un petit obsequi a tots els participants a les activitats que oferirà la Setmana. Es regalarà una polsera marcada amb l’etiqueta #setmananatura, la qual es podrà utilitzar durant tota la Setmana per fer-ne menció a les xarxes socials. Les polseres estan fetes de cotó natural i s’han fet en col·laboració amb MaresMon, una entitat solidària sense ànim de lucre que treballa des del voluntariat en favor d’una societat més justa, igualitària i afavorint la cohesió social. Les polseres #setmananatura les han retallat i acabat dones amb risc d’exclusió social que participen al programa Totdraps.

    Cerca la teva activitat!

    Bibloteca Joan Oliva i Milà.

    No hi ha comentaris

    Cómo cambiar el mundo. La revolución no será organizada

    poster_cast_1Basat en les memòries de Bob Hunter, un dels fundadors de Greenpeace i el seu primer president, Cómo cambiar el mundo és novetat aquesta setmana a la biblioteca Joan Oliva. Aquest documental, dirigit per Jerry Rothwell, és un recull dels primers anys d’aquest organització ecologista que, durant la dècada dels setanta, va passar de ser un grup d’amics a convertir-se en una associació d’abast mundial.

    Va ser l’any 1971 quan onze joves, entre els quals hi havia activistes antinuclears canadencs i objectors de consciència nord-americans que havien fugit de la Guerra de Vietnam, iniciaven la seva primera missió. Nuclear Testing Action Amchitka in CanadaVa ser a bord d’un vell pesquer, el Phillys Cormack. Sortien des de Vancouver amb destinació a l’illa d’Amchitka a Alaska. El president nord-americà Richard Nixon havia donat el vist-i-plau a unes proves nuclears en aquella zona i els joves ecologistes s’hi dirigien amb la ferma intenció d’aturar-les. No va ser així i aquesta primera missió no va aconseguir el seu propòsit. No obstant això, el ressò provocat va despertar consciències i hi va posar el focus de l’opinió pública mundial. Cinc mesos després, Washington anunciava l’aturada de les proves nuclears a l’arxipèlag.

    Phyllis-CormackEl director Jerry Rothwell s’endinsa en els primers anys d’aquesta formació ecologista que ha arribat fins als nostres dies segurament com la més famosa de tots els temps. El material que s’ha fet servir en el muntatge d’aquest documental prové no només de la mateixa organització Greenpeace (dels seus arxius a Amsterdam), sinó també d’una vintena d’arxius diferents (des del departament d’Energia d’Estats Units fins a algunes emissores de televisió).

    Cómo cambiar el mundo és tot un homenatge als fundadors de Greenpeace, en particular al desaparegut Bob Hunter, que arriba avalat per un bon grapat de premis: Premi Especial del Jurat en el Sundance Film Festival 2015, Millor llargmetratge en el Portland Ecofilm Festival 2015 i Millor Documental Mediambiental en el Sheffield Doc Fest 2015, entre d’altres.

    Tràiler oficial de Cómo cambiar el mundo:

    DVD

  • Cómo cambiar el mundo
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

    No hi ha comentaris

    Sin límites, Jussi Adler-Olsen

    sin limites_jussi adler olsenJussi Adler-Olsen continua triomfant amb la sèrie de llibres Los casos del departamento Q. Acaba de publicar en castellà el sisè títol de la col·lecció: Sin límites, novetat aquesta setmana a la Joan Oliva.

    Els encarregats de la investigació són, com si no, Carl Mørck i els seus ajudants Assad i Rose. En aquesta sisena entrega, Mørck rep una petició d’ajuda del comisari Christian Habersaat, que des de fa 17 anys prova d’aclarir la mort d’una jove. Per si sola, aquesta petició no fa que Carl Mørck faci gaire cas del comisari. La seva actitud canvia quan Habersaat i el seu fill moren amb pocs dies de diferència. Ara sí que no els queda més opció i el departament Q al complet (Mørck, Assad i Rose) van cap a l’illa de Bornholm per iniciar la investigació, que els conduirà fins a l’Acadèmia per a la Fusió amb la Natura: un centre esotèric amb un director d’allò més enigmàtic.

    Sis llibres formen, fins ara, la col·lecció Los casos del Departamento Q:

    libros-portada-la-mujer-qu deparatmento-Q-los-chicos-que-cayeron-en-la-trampa libros-portada-el-mensaje-que-llego-en-una-botella
    libros-expediente-64 libros-portada-el-efecto-marcus libros-portada-sin-limites

    Jussi Adler-Olsen (1950) és fill d’un doctor en psiquiatria i el petit de quatre germans. Va estudiar medicina, sociologia, història política i comunicació audiovisual. logo blog genere negre_AMB LLETRESA primers dels anys setanta, abans de dedicar-se a la literatura, va obrir una botiga de llibres de segona mà. Posteriorment, fins a mitjan de la dècada dels noranta, va treballar com a editor, guionista, traductor i corrector. La publicació, l’any 1997, de La casa del alfabeto ja el va fer destacar. Però seria amb l’arribada del primer volum de los casos del Departamento Q que es faria internacionalment conegut en l’àmbit del gènere negre.

    Fins ara, els tres primers volums de la sèrie han tingut també la seva versió cinematogràfica: Misericòrdia (basada en La mujer que arañaba las paredes), Profanación (a partir de Los chicos que cayeron en la trampa) i Redención (adaptació de El mensaje que llegó en una botella).

    Book-tràiler de Sin límites:

    Llibres

  • La mujer que arañaba las paredes
  • Los chicos que cayeron en la trampa
  • El mensaje que llegó en una botella
  • Expediente 64
  • El efecto Marcus
  • Sin límites
  • Biblioteca Joan Oliva i Milá.

    No hi ha comentaris

    La nena de l’arbre, Rubèn Montañá

    Encetem la recta final del Club de Lectura Juvenil d’enguany amb una lectura commovedora, realista i amb un punt màgic. Es tracta de La nena de l’arbre, del jove Rubèn Montañà i Ros, que va ser guardonada amb el Premi Josep Maria Folch i Torres 2013.

    la nena de l'arbreDues són les protagonistes fonamentals del llibre, dues nenes que, per atzar o no, acabaran compartint uns mesos de la seva vida tot i pertànyer a èpoques ben diferents. Són l’Ona i l’Aurèlia.

    Una pilota penjada dalt de tot d’un arbre és la causa que totes dues noies es coneguin. Fins aquí, res d’especial. Si no fos perquè l’Aurèlia hi viu allà, dalt de l’arbre. Aquesta revisió en versió infantil d’El baró rampant d’Italo Calvino amaga moltes coses al seu darrere. Fonamentalment una, però: la pèrdua de la infantesa. L’Aurèlia la va perdre el dia que una bomba acaba amb part de la seva família i ella decideix que a peu pla ja no l’hi queda res que pagui la pena. Per aquest motiu, fuig. Fuig dalt d’un arbre fins que l’obliguen a baixar d’allà dalt.

    il·lustracio merce lopezDes d’aleshores, més d’un cop va provar de demanar ajut, si bé els intents van ser infructuosos. Ara, però, ha trobat l’Ona, que farà tot el possible per saber què va passar i provar d’ajudar-la.

    L’autor de La nena de l’arbre és Rubèn Montañà i Ros, nascut l’any 1983 a Badalona. Va estudiar arts gràfiques i disseny i es va llicenciar en art dramàtic a l’Institut del Teatre. Ha participat en diferents muntatges al teatre Zorrilla de Badalona i és membre fundador de la companyia teatral EGOS teatre.També col·labora amb les companyies BASE5 i l’OCA Underground. En el camp del disseny gràfic, destaca la feina realitzada per a les companyies teatrals Trakatap, Cabaret Moe i les esmentades EGOS teatre i l’OCA Underground.

    És autor dels llibres Atac llimac (Premi Ciutat d’Olot de Novel·la juvenil), La botiga de mascotes extraordinàries (Premi Barcanova de Literatura Infantil), La nena de l’arbre i Els parells.

    Llibres

  • La botiga de mascotes extraordinàries
  • La nena de l’arbre
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

    No hi ha comentaris

    Crisi d’identitat

    cubierta_crisis_de_identidad.inddEs tracta d’una mini-sèrie gràfica de set capítols a càrrec del guionista Brad Meltzer i el dibuixant Ralph Morales compilada en un volum que ens apropa a un tràgic assassinat d’un personatge molt proper a la comunitat súper-heroica, fet que encendrà la llum d’alarma de la plana major dels herois de l’Univers DC, consternats davant la possibilitat que aquest sigui tan sols la primera fase d’un macabre pla. Les seves identitats semblen estar al descobert, i amb elles, la seguretat dels seus amics, veïns i familiars. Gairebé sense temps de recuperar-se de tan traumàtic esdeveniment, tots els herois uneixen les seves forces i intel·lectes amb l’únic objectiu de trobar al responsable del brutal crim, apuntant totes les mirades cap al Dr. Llum.

    Crisi de Identitat va ser publicada en l’interval de temps comprès entre agost de 2004 i febrer de 2005 i va ser un èxit absolut de vendes als Estats Units. És un viatge emocional des del principi i fins al final a partir d’un desencadenant que activa l’acció, que genera el conflicte i que permet que la història s’endinsi de ple en el que de veritat ens vol explicar.

    crideTan bé ho fa el guionista que conscient que la millor manera de mantenir l’interès per la història és tenir un misteri, no es conforma amb un, sinó que crea més ramals paral·lels que permetin donar suport, i fins i tot superar, al misteri que en aparença és el principal. Meltzer tan sols afegeix una nova dimensió a personatges que ja de per si són rics en matisos, sense pretendre altra cosa que fer-los evolucionar tant a si mateixos, com a tots els que els envolten, a diferència d’altres històries de superherois com Watchmen o la Lliga de la justícia. Està considerada una de les millors històries de súper-herois dibuixades de la Lliga fantàstica perquè mostra les vulnerabilitats d’un equip immensament poderós al colpejar-los on més els fa mal i en posar en escac la pròpia confiança que es tenien entre ells.

    L’escriptor Brad Meltzer és l’autor de novel·les d’intriga com són El desè jutge, Els passadissos del poder, Els milionaris o El joc del zero. El seu primer treball en el món del còmic va ser Green Arrow: La missió de l’arquer. Per la seva banda, Ralph Rags Morales va començar dibuixant còmics basats en jocs de rol com Advanced Dungeons & Dragons, mentre que la seva primera sèrie de superherois va ser Black Condor, posteriorment va treballar amb la saga de Wonder Woman i ha dibuixat a casi tots els herois importants de l’editorial DC Còmics.

    Biblioteca Joan Oliva i Milà.

    No hi ha comentaris

    Assasin’s Creed

    acreedA l’any 2007 apareixia un video-joc revolucionari d’acció i aventura per adults anomenat Assasin’s Creed. L’argument es centrava en el segrest d’un cambrer, Desmond Miles, per part de la companyia farmacèutica Indústries Abstergo. I és sota la supervisió del doctor Warren Vidic que Milers és obligat a entrar al Animus, un aparell que li permet veure els records del seu ancestre medieval, l’Assassí Altaïr Ibn-La’Ahad.

    L’objectiu és trobar la Poma de l’Edèn, un artefacte capaç de doblegar ments humanes, que és el centre d’una guerra secular entre Assassins i Templers. El Mentor de la Germandat, Al Mualim, degradarà a Altaïr al rang de novell, amb la tasca d’assassinar a nou persones, per poder recuperar el seu antic estatus perdut. I ho haurà de fer viatjant per diferents esdeveniments clau de la història de la humanitat com el Renaixement, la Revolució Francesa, o l’Era Victoriana.
     
    jkurzelAquest és bàsicament l’argument de l’adaptació cinematogràfica que s’estrenarà properament d’aquest joc medieval tan popular entre els joves, amb més de setanta tres milions de video-jocs venuts a tot el món en la darrera dècada, i que ha produït diverses parts que arriben fins a la novena entrega anomenada Syndicate, i que va sortir a la venda fa només pocs mesos. Entre els segells de la saga destaca la impecable reconstrucció històrica de ciutats com Roma, París o Florència, centímetre per centímetre, així com la trobada amb personatges de la talla de Leonardo da Vinci o Napoleó.

    Aquesta setmana s’ha donat a conèixer el trailer de la pel·lícula on s’ha pogut veure l’elecció del repartiment amb un protagonista principal que recaurà en l’actor Michael Fassbender. A més d’ell, també participen Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Ariane Labed, Carlos Bardem, i Javier Gutiérrez, que farà el paper de Torquemada, ja que una part del rodatge s’ha fet a Espanya per recrear la Sevilla del segle XV i la Santa Inquisició. Assasin’s Creed està dirigida per Justin Kurzel i és prevista la seva estrena a finals d’aquest any.

    Biblioteca Joan Oliva i Milà.

    No hi ha comentaris

    La mitad de la verdad, Zygmunt Miłoszewski

    la mitad de la verdad_zygmunt MiloszewskiEl segon volum de la trilogia protagonitzada pel fiscal Teodor Szacki arriba com a novetat, aquesta setmana, a la biblioteca Joan Oliva. Es tracta de La mitad de la verdad, de l’autor polac Zygmunt Miłoszewski.

    Miłoszewski, nascut l’any 1975 a Polònia, és escriptor i periodista (va treballar en l’edició polonesa de Nesweek). La seva primera novel·la, de terror en aquell cas, va ser publicada l’any 2005 amb el títol Interfono. Un any més tard, s’estrenava en la literatura per a joves amb La víbora. L’èxit l’hi va arribar, però, amb la seva primera incursió en el gènere negre: una trilogia ja publicada en el seu país, si bé al castellà només s’han traduït, de moment, els dos primers volums. Aquests dos primers llibres són El caso Telak i La mitad de la verdad (ambdues guanyadores del Premi Nagroda Wielkiego Kalibru com a millors novel·les de gènere negre).

    LA MITAD DE LA VERDAD 15x24_.inddPrimeres pàgines.

    El motiu pel qual Miłoszewski va triar una fiscal per protagonitzar els seus llibres va ser fugir de l’estereotip de policia amb problemes amb l’alcohol i una ex-dona amb qui té una pèssima relació que sol aparèixer en el gènere policíac. logo blog genere negre_AMB LLETRESAixí doncs, va crear Szacki: elegant, al voltant de la trentena, amb prematurs cabells blancs, protagonista d’un matrimoni monòton amb la Verònica i amb una filla petita. Admirador de Raymond Chandler i seguidor d’U2.

    En El caso Telak la història tenia lloc a Varsòvia, ciutat en què Szacki portava a terme la seva tasca, i la trama girava al voltant d’una estranya teràpia de grup. L’anomenada teràpia de constel·lacions familiars tenia lloc en un monasteri i una de les persones que hi participaven moria. El fiscal es feia càrrec de la investigació.

    Ara, en La mitad de la verdad, Teodor Szacki ha marxat a viure a una petita ciutat, un cop posat punt i final al seu matrimoni. Tot sembla plàcid en aquesta nova residència fins que apareix el cos sense vida d’una dona. Ha estat assassinada seguint uns rituals jueus i el cadàver ha aparegut tot just davant d’una sinagoga. Szacki haurà d’aclarir el cas en mig d’episodis de xenofòbia i antisemitisme.

    miloszewski_ rodonaZygmunt Miłoszewski a VNG.

    No ho dubtis i reserva-la ja a la Joan Oliva!

    Biblioteca Joan Oliva i Milà.

    No hi ha comentaris

    Aula de cinema

    action

    Aquest mes les @BibliotequesVNG donen inici a una proposta de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya per a la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona anomenada Aula de Cinema. A la biblioteca Joan Oliva i Milà es realitzarà el proper dijous, 19 de maig a les 18.30h, la primera sessió anomenada Anàlisi Cinematogràfica, a càrrec de Daniel Agudo, membre de l’ESCAC i de Daniel Jariod, documentalista, professor de l’ESCAC i director artístic del Memoriage; el punt central de la xerrada serà sobre el documental The Cove, una obra purament naturalista. Per la seva banda, la biblioteca Armand Cardona Torrandell ha programat pel dijous, 2 de juny a les 18.30 h, la segona sessió sota el títol de Primeras Partes siempre fueron buenas, a càrrec de Sergi Pérez, guanyador del Gaudí al Millor Film Català per El camí més llarg per tornar a casa, i també de Daniel Agudo. A través d’unes projeccions de curtmetratges es donarà a conèixer el procés de producció que van experimentar els directors ara consagrats, com J.A. Bayona, a la seva primera activitat professional.

    L’Escola Superior de Cinema i Audiovisual de Catalunya és un centre adscrit a la Universitat de Barcelona, i ofereix un ensenyaments de grau, juntament amb màsters universitaris que actualment dirigeix el productor de cinema Sergi Casamitjana. La seva fundació va ser a càrrec de Josep Maixenchs, que actualment és President d’Honor de l’escola, a l’any 1993, i només una any després inicia la seva activitat impartint un Graduat Superior en Cinema i Audiovisuals. Al 1999 es crea en la mateixa ESCAC la productora Escándalo Films, amb el propòsit d’impulsar el treballs dels seus alumnes i graduats. Més de deu anys després aquesta productora dóna pas a ESCAC Films com a productora dels treballs sorgits de l’escola. Ha estat classificada com una de les millors escoles de cinema i audiovisuals del món per revistes internacionals com The Hollywood Reporter i Premier.

    Neix l’Aula de Cinema

    Biblioteca Joan Oliva i Milà.

    No hi ha comentaris

    Pàgina Següent »